اهواز_ دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگان آنها می توانند از سالن های دولتی به صورت برابر استفاده کنند.

واگذاری یکسان امکانات دولتی به نامزدهای ریاست جمهوری بلامانع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتخابات خوزستان، حبیب‌الله فضل الله پور اظهار کرد: اگر چه بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، استفاده از امکانات و اماکن دولتی، له یا علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع است، اما طبق ماده های ۶۲ و ۶۳ همان قانون، استفاده برابر و یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی بلامانع است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری افزود: این تصمیم بر اساس مصوبات کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و زیر نظر هیات مرکزی اجرایی انتخابات (به ریاست وزیر کشور) اتخاذ می شود، که اعضای این کمیسیون مطابق ماده ۶۳ قانون، دادستان کل کشور، وزیر کشور، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، رئیس سازمان صدا و سیما و نماینده شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد: نظر هیات نظارت بر انتخابات استان و سازمان بازرسی خوزستان معطوف بع آن دسته از اقداماتی است که ناظر بر ماده ۶۸ قانون است و این در حالیست که مواد ۶۲ و ۶۳ مشروط به استفاده یکسان از این امکانات، آن را بلامانع دانسته است.

فضل الله پور گفت: ادارات دولتی بر اساس این بخشنامه با توجه به ضوابط و مقررات خود می توانند به صورت مساوی امکانات خود را در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان آنها قرار دهند

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.