ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام هرساله با استقبال شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف کشور، نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ رضوی دارد .

ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین،  علی محمدنیاکان در نشست اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام، اظهار کرد: جشنواره رضوی در ۳۱ رشته مختلف هرساله در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله هر کدام از استان‌های کشور، مجری یکی از این جشنواره‌هاست، افزود: هر استان متناسب با ظرفیت استانی برگزاری یکی از این جشنواره‌ها را در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری بر عهده‌ گرفته و متولی این امر نیز بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در حال حاضر ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در استان برگزار می‌شود که تا ۲۰ تیرماه سال جاری آخرین ‌مهلت ارسال آثار، فرصت بسیار خوبی وجود دارد که بتوان بر شکوه و عظمت این جشنواره در استان افزود.

محمدنیاکان عنوان کرد: باید از ظرفیت مدارس و حوزه علمیه استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان بسیج دانش‌آموزی و مدارس، آموزش‌وپرورش و به ‌ویژه قشر فرهنگیان در راستای ارسال آثار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به سه زبان عربی، فارسی و کردی در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرز مهران امروز شاهد حضور زوار عراقی برای زیارت حرم مظهر امام رضا (ع) است که از طریق این مرز وارد کشور شده و به ‌طور قطع نیز خاطرات بسیار خوبی از زیارت امام رضا (ع) دارند که این جشنواره فرصت مناسبی برای بیان این خاطرات در راستای ترویج فرهنگ رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان با تأکید بر برگزاری نشست‌های اتاق فکر به‌ طور منظم، خاطرنشان کرد: به ‌طور قطع برگزاری این جشنواره نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را به ‌منظور برگزاری باشکوه این برنامه به کار خواهد بست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.