اهواز _ مسؤول دفتر هماهنگی امور شهرستان‌های اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی در سه روستای هدف راه‌اندازی می‌شوند.

انجمن‌های میراث فرهنگی در روستاهای هدف خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خوزستان مسئول دفتر هماهنگی امور شهرستان‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی در سه روستای هدف راه‌اندازی می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سیدامید نوری اظهار کرد: سه روستای هدف در استان خوزستان دارای انجمن میراث فرهنگی می‌شوند.
وی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبر انقلاب و هم‌زمان با اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در فروردین‌ماه هیأتی از سوی ریاست سازمان برای بررسی وضعیت سه روستای هدف، اعزام شد که مقرر شد انجمن‌های میراث فرهنگی در این روستاها تشکیل شود.
نوری افزود: سه روستای خماط در شهرستان شوش، لیوس در شهرستان دزفول و کوهباد۲ در شهرستان ایذه به عنوان روستاهای هدف انتخاب شده‌اند.
انجمن های میراث فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت هایی هستند که از نیروهای مردمی، علاقمندان و دلسوزان میراث فرهنگی تشکیل می شوند که به صورت یک شبکه گسترده آموزش های لازم را در خصوص حفاظت از آثار تاریخی می بینند و با همکاری آنها میراث گرانبهای این مرزو بوم حفظ و حراست می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.