بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از اجرای طرح توانمندسازی روستاییان در استان خبر داد وگفت: این طرح با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اجرا می شود.

طرح توانمندسازی روستاییان در خراسان شمالی اجرا می شود

مجید پورعیسی در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند بنابراین وجود ظرفیت ها و پتانسیل های روستاها تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی استان دارد.

پورعیسی افزود: توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌ های منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: روستاییان با بهره برداری از منابع طبیعی و منابع پایه نقشی بسیار مهم و حیاتی در تولید و اقتصاد ایفا می‌کنند.

پورعیسی اظهار کرد: طرح توانمندسازی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری که بر تحقق سهم بری عادلانه عوامل، در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آن ها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه اشاره دارد تدوین و اجرا می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و پیش برد بهتر اهداف این حوزه، اقدامات و برنامه های مختلفی در استان پیش بینی و اجرا می شود.

وی تاکید کرد: تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه همگانی است از این جهت دستگاه های اجرایی باید نسبت به اجرای طرح های اولویت دار این بخش توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.