کارشناسان امور دفاعی و وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از امروز نشست ۵ روزه خود را برای مقابله با روسیه آغاز می کنند.

نشست ۵ روزه در پراگ برای مقابله با روسیه

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از گاردین، کارشناسان و مقامات نظامی ۲۷ کشور از جمله انگلیس و آمریکا از امروز دوشنبه نشست ۵۵ روزه خود در پراگ را آغاز می کنند.

مهمترین محور مذاکرات ناتو در پراگ، مقابله با دخالت های ادعایی روسیه در انتخابات کشورهای غربی است.

موضوع دخالت روسیه در انتخابات کشورهای غربی از زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا آغاز شد و مقامات واشنگتن اتهاماتی را متوجه مسکو کردند.

پس از آن نیز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، سایت های منتسب به «امانوئل ماکرون» مورد حمله قرار گرفت و ادعا شد که روسیه در پس این حمله بوده است.

از سوی دیگر مقامات انگلیسی نیز مدتی است که درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات در پیش روی این کشور ابراز نگرانی می کنند.

با وجود تمام این موارد، اقدام هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، در اخراج رئیس اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) به دلیل تحقیقات آن در مورد ارتباط تیم ترامپ با مسکو و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، موجب شد که بحث دخالت کرملین در رویدادهای سیاسی کشورهای غربی جدی تر از قبل دنبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.