۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 530096

خط قرمز- سعید کوشافر: زن جوان که آبرویش را در خطر می‌دید راهی پلیس فتا شد تا عاملان انتشار تصاویر خصوصی وی را شناسایی کنند، پرونده‌ای که در نهایت به دستگیری برادران دوقلو ختم شد.

ردپای دوقلوها در پرونده مجازی آبروریزی خانوادگی

سرهنگ حسین بیات مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در گفت وگو با خط قرمز به تشریح این پرونده پرداخت و گفت: زن جوان از طریق دوستان و آشنایان متوجه می‌شود تعدادی از تصاویر خصوصی وی به همراه مطالبی کذب در فضای مجازی منتشر شده است. وی در ابتدا باورش نمی‌شود و مسئله را به شباهت‌های ظاهری ربط می‌دهد، اما وقتی که بیشتر پیگیر می‌شود، می‌بیند که عکس‌های خود اوست که به همراه نوشته‌هایی کاملاً کذب منتشر و آبروی او را هدف قرار داده است.

زن جوان بلافاصله با راهنمایی یکی از آشنایان اقدام به طرح شکایت کرده و راهی پلیس فتا می‌شود.

او به افسر پرونده می‌گوید: حدود سه هفته قبل در مراسمی عمومی حضور پیدا کردم که جمعیت زیادی در آن شرکت داشتند، پس از پایان مراسم متوجه شدم که موبایلم از داخل کیفم یا جیبم به سرقت رفته است. مدتی بعد فردی ناشناس با من تماس گرفت و گفت که موبایل شما را صحیح و سالم تحویلتان خواهم داد. بنابراین بنده منتظر ماندم. وی در تماس دیگری عنوان کرد که تلفن همراه شما را در سطل زباله یکی از خیابان‌ها جاسازی کردم، زودتر به آنجا بروید و موبایلتان را بردارید تا رفتگرها اقدام به تخلیه زباله‌ها نکرده‌اند.

زن جوان در ادامه گفت: بلافاصله به محل مراجعه کردم و دیدم که سارق یا سارقان موبایل را به شیوه ماهرانه‌ای جاسازی کرده و هیچ اثر و نشانه‌ای از خود برجای نگذاشته‌اند، اندکی از کسانی که در اطراف سطل زباله حضور داشتند و از کسبه محل پرس وجو کردم، اما آن‌ها هم هیچ مورد مشکوک یا شخصی را اطراف سطل زباله رؤیت نکرده بودند که سرنخی به دستم بیاید.

زن جوان خاطرنشان کرد: پس از بررسی گوشی دریافتم که سیم کارت و حافظه گوشی موجود نمی‌باشد و سارقان فقط گوشی را بازگردانده‌اند، بنابراین اقدام به سوزاندن سیم کارت و دریافت سیم کارت جدید کردم، غافل از اینکه ممکن است آن‌ها در همین مدت اقدام به سوءاستفاده از سیم کارت من کرده باشند.

از دیگر سو مأموران تیزهوش پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تخصصی دریافتند که سارق یا سارقان سیم کارت را روی گوشی دیگری فعال کرده و به تمام اطلاعات خصوصی مالباخته دست یافته‌اند.

سارق یا سارقان پس از دستیابی به اطلاعات خصوصی وی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی او به همراه مطالب کذب کرده‌اند.

اما تلاش مأموران پلیس فتا به همین جا ختم نشد، آن‌ها تلاش‌های خود را ادامه دادند و با بهره گیری از مهندسی اجتماعی متهم را ردیابی و شناسایی کردند، آن‌ها پس از دریافت حکم قضایی در یک عملیات حساب شده اقدام به دستگیری وی کرده و متهم را به مرکز پلیس فتا منتقل کردند.

متهم که مردی 29 ساله بود در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی پلیس فتا به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که این کار را با کمک و همدستی برادر دوقلویش و برادرشوهر شاکی انجام داده است.

این اعترافات پرونده را وارد فاز جدیدی کرد، جایی که باید دنبال دلایل و انگیزه‌های سرقت و انتشار تصاویر گشت.

متهم گفت: آن روز که این خانم در مراسم عمومی حاضر شد، نقشه سرقت موبایلش را طراحی کرده و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت از او کردیم. پس از این کار و برای اینکه وی برای سرقت موبایلش شاکی نشود با او تماس گرفتیم و گفتیم که موبایلش را به او بازمی‌گردانیم، موبایل را در یک سطل زباله جاسازی کرده و به او برگرداندیم، اما در همان مدت اطلاعات و تصاویر شخصی او را از موبایلش کپی کرده بودیم.

بعد از گذشت مدتی برادرشوهر شاکی که با وی اختلافات خانوادگی داشت، نقشه خود را به ما دیکته کرد و کار شروع شد، عکلس‌های خصوصی این خانم را به همراه مطالبی کاملاً کذب در فضای مجازی منتشر کرده و برای تمام فهرست موجود در گوشی‌اش ارسال کردیم.

پس از این اعترافات مأموران پلیس فتا وارد عمل شده و در عملیات‌های جداگانه‌ای برادر دوقلو و برادرشوهر شاکی نیز بازداشت شدند. این سه متهم همراه پرونده راهی دادسرا شدند تا مجازات این مزاحمت و آبروریزی مجازی را به صورت کاملاً واقعی تحمل کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.