دولت یازدهم حتی در حوزه سیاست خارجی که بنا بر ادعای خودش شاهکارش بوده ، نه تنها نتوانست از سد تحریم ها بگذرد بلکه اوباما در آخرین لحظاتی که در کاخ سفید بود ۱۰ سال دیگر هم تحریم های ایران را تمدید کرد.

دولت یازدهم تکرار شود باید منتظر رکود عمیق تری باشیم / با روی کار آمدن مجدد دولت روحانی اقتصاد ایران فلج می شود

اختصاصی قدس آنلاین- عبدالحمید انصاری اقتصاددان و مدیرعامل اسبق بانک ملی درباره تبعات روی کار آمدن مجدد دولت روحانی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: آمارهای اقتصادی نشان می دهد که دولت روحانی در طول ۴ سال گذشته عملکرد مناسبی نداشته است، چرا که نتوانسته است آن طور که انتظارش می رفت نه در حوزه اقتصاد و نه در حوزه سیاست خارجی، به وعده هایی که داده بود عمل  کند.

مدیر کل اسبق اعتبارات بانک مرکزی عنوان کرد: دولت یازدهم حتی در حوزه سیاست خارجی که بنا بر ادعای خودش شاهکارش بوده، نه تنها نتوانست از سد تحریم ها بگذرد بلکه اوباما در آخرین لحظاتی که در کاخ سفید بود ۱۰ سال دیگر هم تحریم های ایران را تمدید کرد.

وی  افزود: با توجه به هشدارهایی که به دولت آقای روحانی داده شد انتظار می رفت که در سیاست های مذاکراتی موفق تر عمل کند که متاسفانه این مهم محقق نشد.

انصاری اظهار کرد: درحال حاضر پس از گذشت حدود ۴ سال از دولت یازدهم، بیکاری، تورم و رکود گسترده ای در کشور حاکم بوده و نقدینگی کشور بدون اینکه به سمت تولید حرکت کند چند برابر شده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بسیاری از صاحب نظران معتقدند که اگر دولت یازدهم ادامه پیدا کند مشکلات اقتصادی  کشور بسیار گسترده تر از قبل خواهد شد.

وی در ادامه گفتگوی خود با قدس آنلاین گفت: اگر دولت آقای روحانی ۴ سال دیگر هم روی کار باشد باید منتظر رکودی خیلی عمیق تر، نرخ بیکاری بالاتر، نقدینگی چند برابر بیشتر و فلج شدن اقتصاد باشیم.

انصاری توضیح داد: در حوزه سیاست خارجی نیز متاسفانه تحریم ها برداشته نشده و هر روز شاهد هم تحریم های جدیدی به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشر، حقوق زنان، اقلیت ها و مسائلی از این دست هستیم.

وی در خاتمه گفت: ضمن اینکه کنگره آمریکا مجددا اعلام کرده است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران تحریم های جدیدی وضع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.