مشهد- سخنگوی پنجمین دوره شورای شهر مشهد گفت: امیدواریم با برنامه‌هایی که برای حاشیه شهر وجود دارد، مهاجرت معکوس از حاشیه شهر به روستاها را شاهد باشیم.

مهاجرت معکوس از اولویت های شورای پنجم/شورا پنجم پایان نگاه سیاسی به شوراست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری رئیس شورای خراسان رضوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بابیان این‌که هدف اصلی در لیست امید، توجه به مشکلات شهری مشهد بوده، اظهار کرد: شورای پنجم، شورای همه مردم مشهد با گرایش‌های و سلایق مختلف است و تمایل داریم نظرات و پیشنهادات همه گروه‌ها و تشکل‌ها را دریافت کنیم.

وی بابیان این‌که شورای پنجم، پایان نگاه سیاسی به شورا و آغاز نگاه تخصصی و علمی به حل موضوعات شهری و اجرایی است، تصریح کرد: گفت‌وگو و تفاهم با تمامی دستگاه‌ها تأثیرگذار برای حل مشکلات شهری، ادامه برنامه‌های موجود برای حاشیه شهر و برنامه‌ریزی برای ارتقاء اقتصاد حاشیه شهر و مردم آن در دستور کار شورای پنجم قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در همکاری شورای چهارم و دولت، عنوان کرد: اصلاح روابط و تعامل با دولت که در دوره گذشته دچار نقصان شده بود را اصلاح خواهیم کرد و در جهت جذب اعتبارات دولتی برای رفاه مردمی تعامل را به حداکثر می‌رسانیم.

وی به برنامه‌های شورای اسلامی مشهد در دوره پنجم خود برای حوزه فرهنگ اشاره و بیان کرد: توجه به حوزه هنر، موسیقی، سینما، تئاتر، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی موردتوجه است از طرف دیگر، توجه و استفاده از نظرات هنرمندان و زمینه بازگشت هنرمندان بومی به مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.

حیدری بابیان این‌که معتقدیم دیپلماسی شهری باید در اختیار اقتصاد شهر قرار گیرد، گفت: باید نیازمندی زائران در تمام طبقات احصاء شود و برای هرکدام برنامه‌هایی داشت، اقتصاد زیارت، طبیعت‌گردی، بازار گردی، تفریحات و گردشگری تاریخی باید موردتوجه قرار گیرد زیرا توسعه شهر در گرو توسعه زیارت و همزمان توسعه گردشگری است، زیرساخت‌های گردشگری فراوانی در مشهد وجود دارد که باید احیا شود.

این کاندیدای منتخب شورای شهر پنجم با تأکید بر این‌که اولویت جذب سرمایه با سرمایه‌گذاری بومی است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید به شهر برگردند تا در حوزه عمران بازی «برد-برد» داشته باشیم؛ قصد داریم در دوره انتقالی تا ۱۴ مردادماه، جلسات کارشناسی را به دلیل انتقال تجربیات و اطلاعات مدیران شهری برگزار کنیم تا اعضای منتخب آگاهانه وارد مدیریت شهری شوند.

وی توسعه متوازن و عدالت محور را دیگر برنامه شورای پنجم شهر مشهد عنوان کرد و گفت: با باور و اعتقادی که به نهادهای مدنی، سازمان های مردم نهاد، گردش آزاد اطلاعات و شفافیت داریم، شهر را اداره خواهیم کرد همان‌طور که تمام ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی و اقتصادی ما در فرایند تصمیم سازی دخالت خواهند کرد.

حیدری بابیان این‌که طرح‌هایی برای توانمندسازی حاشیه شهر وجود دارد، ادامه داد: معتقدیم اگر رونق اقتصادی در شهر ایجاد شود، نتایج آن به جوانان بازمی‌گردد، حضور در سمن‌ها برای این قشر از جامعه نقش به سزایی دارد، احساس می‌شود با مجموعه این عوامل، نقش جوانان پررنگ باشد که دو جوان حاضر در لیست امید، منافع جوانان را دنبال می‌کنند.

وی در خصوص نحوه پاسخگویی شورای پنجم به مردم، گفت: در هنگام تحویل شورا، به مردم اعلام خواهیم کرد که چه چیزی را تحویل گرفتیم، خوشبختانه همه آن‌ها کمی و قابل‌اندازه‌گیری است.

وی اضافه کرد: نگاه به بدنه کارشناسی و مدیران میانی شهرداری براساس توانمندی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.