۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶
کد خبر: 533215

وزیر خارجه قطر با اشاره به وجود یک برنامه هماهنگ در واشنگتن علیه دوحه، این برنامه را به حمله سایبری صورت گرفته به خبرگزاری رسمی کشورش، مرتبط دانست.

قطر آمریکا را متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، پنجشنبه (امروز)، طی یک کنفرانس خبری در دوحه، اعلام کرد که کشورش با حملات رسانه‌ای بدی به ویژه در آمریکا مواجه شده است اما قطر این حملات را مهار خواهد کرد.

وی یک روز پس از اعلام این مسئله که خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، از سوی افراد ناشناس هک شده و اظهاراتی را که به امیر قطر منسوب کرده، منتشر کرده است، اعلام کرد که کشورش به شدت مورد حمله رسانه‌ای قرار گرفته است.

وزیر امورخارجه قطر با اشاره به توضیحات قطر درخصوص حمله سایبری و تکذیب مطالب منتشر شده، گفت: بر اساس قوانین بین المللی با عاملان این جرم برخورد می کنیم.

به نوشته «رای الیوم» وزیر خارجه قطر با اظهار تعجب درباره نحوه برخورد رسانه‌ها با خبرهای دروغ  گفت: اینکه با وجود انتشار بیانیه‌های تکذیبیه، باز رسانه‌ها این اخبار را منتشر کردند و حملات بدی علیه قطر آغاز شد، متعجب شدیم. مشابه این اقدام را در آمریکا نیز شاهد بودیم.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی در ادامه به حملات مستمر به دوحه از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا اشاره کرد و گفت: نوشته شدن 13 مقاله علیه قطر در روزنامه های آمریکایی، برای ما غافلگیر کننده بود و حمله هماهنگ علیه قطر در رسانه‌های این کشور، طی 5 هفته گذشته، تعجب ما را برانگیخت. درست در روز حمله به سایت خبرگزاری قطر، یک کنفرانس در آمریکا درباره قطر در حال برگزاری بود. ما به این کنفرانس دعوت نشده بودیم و طی آن از نویسندگان خواسته شد که علیه دولت قطر قلم بزنند. در همان شب، حمله به سایت قنا صورت گرفت و این تصادفی نبود. البته تا به این لحظه ابعاد ماجرا برای ما روشن نیست. ما شتابزده در این‌باره نتیجه‌گیری نمی‌کنیم اما این حمله علیه دوحه کاملا واضح است.

در ادامه این کنفرانس درباره واقعیت فشارهای آمریکا علیه قطر درباره اخوان‌المسلمین که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند، گفت: روابط میان آمریکا و قطر قوی و راهبردی است. امیر قطر در اواخر هفته گذشته با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست‌های ریاض دیدار کرد و در این دیدار درباره اهمیت روابط دوجانبه گفت‌وگو شد و هیچ اشاره‌ای به مسئله اخوان المسلمین نشد زیرا هیچ دلیلی بر وجود روابط دوحه با اخوان المسلمین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.