چند افسر رژیم صهیونیستی می‌گویند که داعش هیچ خطری برای این رژیم ندارد و واشنگتن در صورتی که داعش را در سوریه و عراق شکست دهد، از این مسئله پشیمان خواهد شد.

حزب‌الله و ایران خطر اول و دوم برای اسرائیل؛ داعش نباید نابود شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  روزنامه الکترونیکی رأی الیوم که از لندن بروزرسانی می‌شود، نوشت که گروه تروریستی داعش از آغاز شکل‌گیری خود هیچ عملیات نظامی علیه اسرائیل یا اهداف یهودی-صهیونیستی انجام نداده است.

از این روی طبیعی است که این رژیم اشغالگر در برآوردهای راهبردی خود در سال ۲۰۱۷ تأکید کند که حزب الله دشمن شماره یک آن است و پس از آن جمهموری اسلامی ایران و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قرار دارند و در گزارشات خود هیچ اشاره ای به تهدید داعش نداشته است.

افزون بر این، «موشیه یعالون» وزیر پیشین صهیونیستی اعلام کرد، داعش زمانی که به سمت مواضع اسرائیل در مرز اراضی اشغالی و سوریه تیراندازی کرده بود، از این رژیم عذرخواهی کرد. یعلون همچنین در اظهارات علنی خود در یک همایش فرهنگی از تماس مخفیانه قبلی میان اسرائیل و داعش در سوریه خبر داد.

این مسئول صهیونیست خواستار عدم مداخله در سوریه شد و ادعا کرد: «اگر به سود هر طرفی مداخله کنیم، طرف دیگر از این مسئله استفاده خواهد کرد. به همین دلیل خطوط قرمز خود را تعیین کردیم و هر کس حاکمیت ما را نقض کند، با ثقل قدرت ما مواجه خواهد شد».

پایگاه خبری «۰۴۰۴» اسرائیل نیز اعلام کرد که مجله «پالیتیکو» در جریان مصاحبه های خود با افسران بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی، با هشدارهایی از سوی آنها خطاب به آمریکا مواجه شد. افسران اسرائیلی به آمریکا در خصوص راهبرد شکست داعش هشدار میدهند و مدعی هستند که واشنگتن از این مسئله پشیمان خواهد شد.

«رام یونی» رئیس بخش برنامه ریزی ارتش اسرائیل ادعا میکند که «شکست داعش کار ساده ای نیست. من نگرانی آمریکاییها از این گروه و از این مجموعه را درک نمیکنم؛ گروهی که هیچ تهدید راهبردی اصلی نیست».

به گزارش این وبگاه، افسران اسرائیلی در مصاحبه های خود مدعی شدند که داعش یک گروه تقریبا میانه رو است و خطر آن را کمتر از القاعده میدانند و بر این باورند که داعش هیچ دشمنی با غرب ندارد. به گفته آنان، شکل گیری داعش برای تشکیل خلافت اسلامی و بهبود وضعیت داخلی و تثبیت خود ایجاد شده است و ممکن است که پس از تثبیت وضعیت خود، با نیروهای خارجی وارد جنگ شود.

افسران اسرائیلی با اذعان به اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ این کشور پیروز شده است، گفتند: «اگر [اسد] پیروز شود، بدین معنی خواهد بود که در یک جبهه واحد در سوریه و لبنان با حزب الله مواجه خواهیم شد».

به گزارش پایگاه خبری «رأی الیوم»، یک افسر اسرائیلی خواسته که آمریکا از مبارزه با داعش اجتناب کند و اجازه دهد که «خلافت» در بخشهایی از سوریه و عراق باقی بماند؛ خاصه اینکه این گروه با القاعده، حزب الله و اسد میجنگد.

«گری کورن» سفیر اسرائیل در روسیه نیز اعلام کرد که تل آویو آماده است در صورت احساس خطر واقعی، در سوریه علیه حزب الله و نیروهای همپیمانش عملیات نظامی انجام دهد.

کورن در ادامه ادعا کرد: «ایران همیشه به حمایت از سوریه و حزب الله اهتمام داشته و از آنها به عنوان ابزار تهدید و عقب راندن اسرائیل استفاده کرده است... اراضی ما عمدا بمباران میشود...ارتش ما دست بسته نیست و پاسخ خواهد داد. ولی اگر این وضعیت تغییر کند و حزب الله یا هر شبه نظامی شیعه دیگری یا ایران جبهه دومی در بلندیهای جولان ایجاد کند، ما نیز این مسئله را نخواهیم پذیرفت و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهیم داد».

این سفیر صهیونیستی در خصوص خبرهای مبنی بر اعطای یکی از بندرهای سوریه به ایران، مدعی شد که این مسئله یا ساخت یک پایگاه نظامی توسط تهران در سوریه به سود روسیه و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

در خصوص خبرهای مبنی بر پایگاه نظامی ایران در سوریه نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که تل آوبو نمیپذیرد که حضور تهران و همپیمانانش در سوریه تقویت شود.

نتانیاهو در پایان مدعی شد: ایران میکوشد که حضور نظامی و زیر ساختهای خود را در سوریه افزایش دهد و در آنجا یک پایگاه دریایی برای خود ایجاد کند. این اقدامات تأثیرات جدی بر امنیت اسرائیل دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.