اصفهان- استاندار اصفهان شایعه باز بودن زاینده‌رود برای تبلیغات انتخاباتی را به شدت تکذیب کرد و گفت: جاری بودن زاینده رود ربطی به انتخابات نداشت.

جاری بودن زاینده رود ربطی به انتخابات نداشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: خط قرمز ما برای باز کردن آب تأمین آب شرب است و اگر آب شرب ما به خطر بیفتد تحت هیچ شرایط آب را باز نخواهیم کرد اما در این مقطع به لطف الهی و رسیدن بارش‌ها به حد انتظار آب باز شد و مشکلی در تأمین آب شرب هم وجود ندارد.

وی افزود: قبل از این دولت یک سال رودخانه آب داشت و یک سال  آبی را در بستر رودخانه نمی‌دیدیم و به همین ترتیب یک سال کشاورزان کشاورزی می‌کردند و یک سال کشاورزی نبود که با ریسکی که توسط مدیریت استان برای جاری شدن آب در رودخانه انجام شد کشاورزان هم کشت پاییزه و هم کشت بهاره دارند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای کشت بهاره و پاییزه ی کشاورزان استان، پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم و جو برداشت شود.
وی میزان خرید گندم و جو از کشاورزان را کمتر از سال گذشته اعلام کرد و افزود: بخشی از گندم و جو تولیدی به نیاز کشاورزان اختصاص می یابد و بخشی نیز توسط دولت خریداری می شود.
زرگرپور در ادامه با بیان اینکه همه ساله با توجه به خشکسالی، سرما زدگی، آفات و ... به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که محصولات خود را بیمه نمایند و از صندوق بیمه کشاروزی حداکثر استفاده را ببرند، اظهارداشت: صندوق بیمه کشاورزی، ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی به کشاورزان و دامداران داشت که پرداخت نشده بود.
زرگرپور پرداخت بدهی را از مطالبات جدی دامداران و کشاورزان عنوان کرد و اظهارداشت: ۱۵۰ میلیارد ریال از این بدهی تا پایان سال ۹۵ پرداخت شد و با منابعی که دولت در اختیار قرار داد ۴۵۰ میلیارد ریال از مابقی بدهی صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان و دامداران پرداخت گردید و طی دو هفته گذشته کل بدهی ها تسویه شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بسته حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط در اصفهان عملکرد خوبی داشت، اظهارداشت: بیش از ۱۱۵۰ واحد که مشکلات تسهیلاتی، بیمه ای و مالیاتی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این واحدها قرار گرفت و با ارائه ی این تسهیلات ۷۷ هزار فرصت شغلی تثبیت گردید.
وی افزود: با ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه ی تسهیلات به ۱۰ هزار واحد جدید با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته که سهم هر استان هنوز ابلاغ نشده است و امیدواریم فرایندی که برای اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در سال گذشته داشتیم امسال نیز ادامه یابد.
زرگرپورخاطر نشان کرد: با تجربه ای که از سال گذشته بدست آورده ایم می توانیم این طرح را با قوت، سرعت و صحت بیشتری ادامه دهیم.
وی سیستم فرسوده  فاضلاب شهر اصفهان را از معضلات این شهر برشمرد و افزود: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، بازسازی و بهسازی شبکه فاضلاب از طریق فاینانس مصوب شده است و امیدواریم که بتوانیم این طرح بزرگ را به انجام رسانیم.
استاندار اصفهان افزود: در مصوبه ی جدید ابلاغی، اعلام شده که هرچه سرانه ی مسافرین مترو بیشتر شود می توانیم سوبسید بیشتری را از وزارت نفت دریافت نماییم که می تواند در جهت کمک به مترو موثر باشد.

در انتخابات اخیر یک صندوق رأی و حتی یک رای باطل نشد

زرگرپور در ادامه به برگزاری باشکوه و با ابهت انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در امنیت و سلامت صد در صد برگزار گردید و خوشبختانه در استان اصفهان هم به دلیل امنیت کامل کشور و هم تمهیداتی که از ۳ ماه قبل در قالب ستاد امنیت انتخابات برنامه ریزی شده بود کوچکترین موضوع امنیتی صورت نگرفت.
وی به حاشیه سازی ها در خصوص ابطال برخی از صندوق ها و رای ها اشاره کرد و افزود: در انتخابات گذشته یک صندوق رای و حتی یک رای نیز باطل نشد و حاشیه سازی ها کذب محض است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان به هیچ وجه کمبود تعرفه در شعب صورت نگرفت، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته به شعب ابلاغ شده بود که اگر ۷۰ درصد تعرفه ها به اتمام رسید اعلام نیاز نمایند.
استاندار اصفهان افزود: کل تعرفه هایی که برای شهرستان ها نیز فرستاده شده بود ۲۰-۲۵ درصد از واجدین شرایط بیشتر بود و به همین دلیل کمبود تعرفه به هیچ عنوان صحت ندارد و چه از لحاظ فرایندی و چه حجم تعرفه ها هیچگونه کمبود تعرفه ای وجود نداشت.
وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تعرفه به فرمانداری ها ارسال شد که ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تعرفه مصرف شد و ۱میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه نیز مصرف نشده است و احتمال کمبود تعرفه وجود نداشت.
وی یادآور شد: برای کل استان در هر سه انتخابات ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تعرفه تحویل گرفته شد که ۷ میلیون ۷۸۰ هزار تعرفه معادل ۷۷ درصد تعرفه های ریاست جمهوری، ۷۵.۵ درصد تعرفه های شوراها و ۵۲ درصد تعرفه های میان دوره ای مجلس جمعا ۷۲.۵ درصد تعرفه ها مصرف شد.
استاندار اصفهان افزود: آمار نهایی مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۴ درصد بود که ۵۴.۱۵ درصد به دکتر روحانی و ۴۰.۴۲ درصد به دکتر رئیسی رای داده شده بود.
وی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۱۰۷ شهر استان، ۸۹ درصد منتخبین را مردان و ۱۱ درصد را زنان تشکیل می دهند که ۷۰ درصد منتخبین جدید و ۳۰ درصد از اعضا شوراهای قبلی بوده اند و ۷۴ درصد منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر ها را منتخبین با تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند.
رسول زرگرپور اضافه کرد: ۹۷ درصد منتخبین مردم در روستاها را مردان و ۳ درصد را زنان تشکیل می دهند و کمتر از ۱۵ درصد این افراد دارای تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.