زنجان-مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از آغاز مبارزه با کرم تب کریمه کنگو در زنجان خبرداد و گفت: پیشگیری و مبارزه با تب کریمه کنگو در زنجان آغاز شد.

طرح پیشگیری و مبارزه با تب کریمه کنگو در زنجان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرشید کرمی با بیان اینکه  تاکنون برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری ۲ هزارو ۲۰۰ لیتر سم بین دامداران توزیع شده است، افزود: پیشگیری و مبارزه با تب کریمه کنگو در زنجان آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون موردی ازبیماری  تب کریمه کنگو  در استان مشاهده نشده، اما در خصوص این بیماری هشدارهای لازم به اطلاع عموم ارائه شده است.

کرمی گفت: سم پاشی دام واماکن دامی ، پیش سرد کردن گوشت ذبح شده از مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: با شروع فصل گرما احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو مشترک بین حیوان و دام وجود دارد ولی تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

با شروع فصل گرما احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو مشترک بین حیوان و دام وجود دارد ولی تاکنون موردی از این بیماری در استان  زنجان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: در کشتارگاه‌ها نیز نظارت های شدیدی در امر سلامت دام انجام می‌شود وتاکید ما این است که خانواده‌ها در هنگام خرید گوشت قرمز باید حتما به مهر دامپزشکی گوشت دقت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در رابطه با بیماری کریمه کنگو توجیه شده‌اند و در این رابطه اطلاعات لازم نیز در اختیار روستائیان و دامداران قرار گرفته است چراکه این بیماری بین انسان و دام مشترک است.

کرمی با بیان اینکه شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که گوشت خریداری شده را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند، افزود: پس از این مدت گوشت به فریزر منتقل شود که این موضوع باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: این بیماری یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق کنه روی حیوان، گوشت آلوده و یا در هنگام ذبح حیوان منتقل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه نظارتهای لازم در استان زنجان انجام می‌شود و برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید به توصیه‌های گفته شده توجه شود، تصریح کرد: لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون از موارد انتقال هستند وتوصیه ما به کسانی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند این است که از لباسهای حفاظت استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.