اصفهان- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: با اجرای طرح ملی «خادم» در استان اصفهان میزان آمادگی خانواده‌ها هنگام بروز هر نوع خطر و حادثه‌ای احتمالی افزایش می‌یابد.

طرح ملی «خادم» در ۸ شهر استان اصفهان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محسن مومنی با بیان اینکه میزان آمادگی خانواده‌های ایرانی در مقابله با خطرات پیش‌بینی‌نشده بسیار کم است، اظهارداشت: هر خانواده ایرانی تنها حدود 10 درصد در برابر مخاطراتی همچون سیل و زلزله آمادگی دارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های ایرانی باید 15 شاخص امداد رسانی را آموزش ببینند، افزود: به همین منظور و برای آموزش خانواده‌ها طرح ملی «خادم» ماه مبارک رمضان امسال در بین اهالی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این طرح هر خانواده با شاخص‌های آمادگی در برابر مخاطرات آشنا و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود و پس از آمادگی سنجش خواهند شد.

وی با بیان اینکه خادم به معنی «خانواده آماده در مخاطرات»، گفت: در طرح «خادم» آموزش‌ها به افراد وخانواده‌ها به صورت مستقیم ارائه می‌شود تا شاخص‌های 15 گانه با فراگیری بیشتری انجام شود و آمادگی در برابر حوادث نیز افزایش یابد.

مومنی افزود: اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود گروه استقراری در خانواده‌ها، حضور یک فرد آموزش دیده در خانواده، میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی و سازه‌های ساختمانی و مشخص کردن نقاط خطر ساختمان از مهم‌ترین شاخص‌های اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: طرح ملی «خادم» تا پایان ماه مبارک رمضان امسال در 8 شهرستان کاشان، خمینی‌شهر، نایین، سمیرم، فریدونشهر، نجف‌آباد، چادگان و خوانسار در مرحله نخست به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.