اصفهان- رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: ۱۷ تن ماهی قزل آلا به ارزش ۸۵ هزار دلار برای اولین بار از اصفهان به مقصد کشور امارات متحده عربی صادر شد.

طعم ماهی های قزل آلای اصفهان زیر زبان اماراتی ها/  تولید انواع آبزیان در اصفهان ۲۴ درصد دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، منصور کیمیایی افزود: صادرات ماهی قزل آلا از اصفهان به کشور امارات از این پس هفته ای ۲ بار (روزهای دوشنبه و پنجشنبه) انجام می شود.
وی تصریح کرد: این محصول در یکی از شرکت های بسته بندی آبزیان زیر نظارت اداره کل دامپزشکی استان، بسته بندی و از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صادر می شود.
وی گفت: افزایش ظرفیت اصفهان در تولید انواع فرآورده های خام دامی و آبزیان سبب شده است تا صادرات این فرآورده ها از این استان افزایش یابد.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: هر سال سعی می شود متناسب با نیاز کشورهای هدف، محصولات جدیدی به سبد صادراتی مواد پروتئینی استان اصفهان اضافه شود.
وی گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی با انجام نظارت ها و ارائه مشاوره های لازم، به صادرکنندگان این بخش کمک کند.
براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، سال گذشته ۶ هزار و ۵۷۶ تُن انواع آبزی(ماهیان گرم آبی، سردابی و خاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.
میزان تولید انواع آبزیان در استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن (۹۴)، ۲۴ درصد داشته و چهار هزار و ۸۴۵ تن از انواع آبزیان خوراکی تولید شده در استان در سال گذشته مربوط به ماهیان سردابی (قزل آلا) بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.