قوچان- امام‌جمعه قوچان گفت: باید مراسمات بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شأنیت انقلاب برگزار شود زیرا ما مدیون انقلابیم.

مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) باید در شأن انقلاب برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسمات بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) قوچان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این مطلب که هیچ جای دنیا انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) شناخته نمی‌شود گفت: حضرت امام خمینی (ره) به گردن ما حق زیادی دارند ولی متأسفانه ما در وادی امام کوتاهی زیادی می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید مراسمات این روز در شأنیت انقلاب برگزار شود و اگر برای این مراسم هزینه شخصی انجام دهیم بازهم بجایی برنخواهد خورد، زیرا مدیون انقلابیم و اگر بجایی رسیده‌ایم و دارای عزت و احترام شده‌ایم از سایه انقلاب است.

امام‌جمعه قوچان با گلایه از بعضی دستگاه‌های اجرایی به جهت کوتاهی در تأمین هزینه‌های مراسم ارتحال در سال‌های گذشته در شهرستان تصریح کرد: متأسفانه شاهد کوتاهی‌ها و بدقولی‌های فراوانی جهت تأمین هزینه‌های این مراسم بوده‌ایم، که به همین جهت امسال تمام هزینه‌های شب ارتحال امام راحل (ره) را فرماندار، نماینده مجلس و امام‌جمعه متقبل خواهند شد.

وی همه ادارات و امکانات دستگاه‌های اجرایی را متعلق به امام راحل و انقلاب خواند و اظهار داشت: متأسفانه هزینه‌های بی‌مورد زیادی در ادارات انجام می‌شود، حال مبلغی را نیز درراه ترسیم اندیشه‌های امام (ره) هزینه کنیم، بنده در همین مکان و با صدای بلند اعلام می‌نمایم که هرگونه هزینه کرد برای مراسم بزرگداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب توسط دستگاه‌های اجرایی هیچ‌گونه اسرافی نیست.

حجه الاسلام دستجردی با اشاره به این مطلب که متأسفانه در صد کمی از شهروندان در خانه‌هایشان کتاب زندگی‌نامه امام (ره) رادارند گفت: نمی‌گوییم در منازل نیست بلکه بسیار کم است، پس پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های متولی اعم از دانشگاه‌ها، ادارات، آموزش‌وپرورش و حتی ارتش و سپاه و... بانی شوند و کتاب‌های زندگی‌نامه امام راحل (ره) را تهیه و برای مطالعه و ترویج و آشنایی با آن اندیشه‌های آن حضرت به مردم هدیه دهند.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی مناسبی نیز از سوی تبلیغات اسلامی صورت گیرد می‌توان پس از اهدا و مطالعه کتاب در چند ماه آینده مسابقه‌ای با موضوع زندگی‌نامه حضرت امام خمینی(ره) برگزار و افراد برتر نیز موردتقدیر قرار گیرند.

امام‌جمعه قوچان اجرای طرح نامه به حضرت امام (ره) را طرحی خوب و مناسب خواند و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تلنگری است بر کسانی که در زندگی در مسیر نیستید و شاید تلنگری باشد به همه ما تا در مسیرمان دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به مغایرت ایام سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امسال اعزام و سفر به حرم مطهر به جهت روزه‌داری شهروندان منتفی است، به همین جهت باید تلاش بیشتری شود تا مراسمات امسال باشکوه و عظمت بیشتری در سطح شهرستان و مسجد جامع قوچان برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با تأکید بر این مطلب که ادارات باید در برنامه‌های سطح شهرستان حضور فعال‌تری داشته باشند گفت: روسای ادارات ما باید در این مسئله خیلی همت کنند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش نیز باید تلاش کنند تا مراسمی درخور شأن امام خمینی (ره) برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم در شهری ۱۰۰ هزارنفری جمعیتی بالغ‌بر ۵ هزار نفر را جمع کنیم اشکال و کوتاهی از سوی ماست که باید بررسی کنیم که اشکال در چیست، یا درگذشته نتوانسته‌ایم این تفکر را نگاه‌داریم یا در زمان حال نتوانسته‌ایم موضوع را جا بیندازیم که در هر دو صورت باید فکری به حال خود بکنیم.

امام‌جمعه قوچان با تأکید بر این نکته که اگر حضرت آقا ندا دهند مردم حاضر هستند مال و جانشان را برای انقلاب اهدا کنند اظهار داشت: باید برنامه‌های مسجلی در سطح ادارات برنامه‌ریزی شود و کارکنان نیز توجیح شوند که در همه مراسمات شهرستان حضور یابند و فقط به یک برنامه داخلی بسنده نکنند، زیرا هرچه ابهت این مراسمات بیشتر باشد، بچه‌های ما نیز به اهمیت این مراسمات پی خواهند برد و مطمئن باشید که ادامه‌دهنده راه ما خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.