۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 534713

شهر وین پایتخت کشور اتریش می باشد که علاوه بر بزرگ ترین شهر اتریش از بزرگترین شهر های اروپا است. شهر وین شهری هنری و تاریخی است که تاریخ ها و امپراتوری ها و حاکمان زیاد و متفاوتی را به خود دیده است. با همه فراز و نشیب های تاریخ بناهای تاریخی و زیبای خود را به بهترین نحو حفظ کرده است. وین شهری پر از بناها و معماری های جذاب است که هر بیننده و گردشگری را به خود مجذوب می کند.

جاذبه های گردشگری شهر وینِ اتریش

به گزارش قدس آنلاین، شهر وین جاذبه های زیادی دارد که ما به شرح مختصری از انها در این مقاله خواهیم پرداخت جاذبه های گردشگری شهر وین همانطور که گفتیم بسیار زیاد است و ما سعی خواهیم کرد تا حد امکان به شرح و معرفی مهم ترین و جذاب ترین های این جاذبه ها بپردازیم.

مرجع گردشگری ایران تور لحظه آخری توریاب
توریاب مرجعی عظیم از تور های گردشگری به مقاصد مختلف جهان می باشد. شما می توانید تور لحظه آخری را در صفحه نخست این وب سایت مشاهده نمایید. ارزانترین تور های گردشگری را از توریاب بیابید.

بلوار ایالتی Ringstrasse
بلوار Ringstrasse یکی از مهم ترین قسمت های شهر وین است اگر قرار است در کمترین زمان بیشترین جاذبه های گردشگری را ببینید حتما از این بلوار هم دیدن کنید چون بسیاری از جاذبه های اصلی در این بلوار واقع شده است. از جمله آثار و جاذبه های مهم در این بلوار اپرای ایالتی وین و ساختمان پارلمان وین می باشد. یکی از ویژگی های مهم بلوار Ringstrasse این است که این بلوار به جای دیوارهای شهر سابق وین بعد از جنگ های ناپلئون ساخته شده است. برای دید بهتر و دست دست ندادن زمان زیاد به خاطر گشت و گذار سوار تراموا شوید تراموا مجهز به راهنمای صوتی است و از این طریق می توانید به بهترین نحو از سفر و دید و بازدید خود لذت ببرید کل این طور ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد. راه دیگری که می توانید از این بلواز لذت ببرید اجاره دوچرخه است.

مدرسه اسپانیایی سوار کاری
این مدرسه جز قدیمی ترین مدارس سوار کاری برای اسب های لیپیزان می باشد. این مدرسه اجراهای بی نظیری برای تماشاگران فراهم کرده است که برای بازدید عموم آزاد است. این اجرا ها «درساژ کلاسیک» نامیده می شود اما از نظر تماشاگران شعبده بازی است و به این نام خوانده می شود!

مدرسه سوارکاری فعالیت خود را از ۴۰۰ سال قبل آغاز کرده که ۶۸ اسب نر اجدادشان از اسپانیا آورده شده اند و در این مدرسه تحت اموزش مربیان اتریشی و مجرب هستنند اگر به اسب و سوارکاری علاقه مند هستید حتما این مورد جاذبه را از دست ندهید.

کاخ شون برون
قصر یا کاخ شون برون اقامتگاهی تابستانی برای پادشاهان اتریش در وین محسوب می شده است. این قصر در دوره باروک ساخته شده است و قدمت آن به سال ۱۷۰۰ میلادی می رسد در قصر شون برون سالنی بسیار زیبا و معروف وجود دارد که به سالن ایرانی معروف است این سالن به سبک و سیاق معماری و بناهای ایرانی ساخته شده است که گردشگران زیادی را به خود جدب کرده است. قصر شون برون یکی از جاذبه های مهم و برتر اتریش است یکی از ویژگی های دیگر این کاخ داشتن ۱۴۰۰ اتاق است که به سبک روکوکو تزیین شده است. این کاخ باغ هایی به سبک های مختلفی دارد که بر زیبایی هر چه بیشتر کاخ افزوده است. قدیمی ترین باغ وحش دنیا مربوط به باغ این کاخ می باشد که در سال ۱۷۵۲ تاسیس یافت. کاخ کوشک هایی برای فصول تابستان دارد که د رحال حاضر بازدید کنندگان می توانند در این کوشک ها قهوه و کیک میل کنند. و از محیط زیبای کاخ لذت ببرند.

گرابن
گرابن « Graben » خیابانی در مرکز وین می باشد که گرابن به زبان آلمانی یعنی سنگر، به دلیل اینکه قرار گاه رومی ها بوده است به این نام خوانده می شود. در زمان های رومی ها این خیابان به صورت دور تا دور دیواری به عنوان سنگر بوده است. بعدها این خیابان اولین سکونت گاه برای وینی ها شد و روز به روز بر مسکونین این منطقه افزوده شد. و سپس به تدریج تبدیل به بازار شدند و بعد از آن نیز محلی برای افراد نخبه شهر به حساب می آمد.

پارک مردمی Volksgarten
پارک مردمی Volksgarten در مرکز شهر وین واقع شده است که کل مسیر پیاده روی در این پارک با گل های رز و پرچین های زیبا و سرسبز تزیین شده است پارک Volksgarten برای مسافران و گردشگران نیمکت هایی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت زیبای پارک فراهم کرده است بهترین کاری که می توانید این است در نیمکتی نشسته و کتابی را مطالعه کنید و از چشم انداز زیبای خود لذت ببرید.

کلیسای جامع استفان
قدمت ساخت این کلیسا و همچنین آغاز فعالیت هی مذهبی و دینی کلیسا به قرن ۱۲ میلادی باز می گردد. در حال حاضر نیز اسقف اعظم کاتولیک در این کلیسا در وین اقامت دارد کلیسای جامع استفان در جنگ جهانی دوم ویران شده بود که طی ۷ سال دوباره نوسازی و تعمیر شد حتی در طول تعمیر و بازسازی فعالیت ها واعمال مذهبی مسیحیان برقرار بود.

ویژگی منحصر به فرد این کلیسا سقف بلند آن است سقف با استفاده از ۲۳۰ هزار کاشی لعابی تزیین و پوشیده شده است کلیسا دارای بیش از ۱۸ محراب برای عبادت می باشد که در زمان های مختلف ساخته شده و هر کدام نیز نشان دهنده زیبایی ها و هنر های خاص و متنوعی هستند.

کاخ و موزه Belvedere
این کاخ موزه اقامت گاهی تابستانی به سبک باروک می باشد موقعیت آن در منطقه ۳ شهر وین است که با باغ ها و فواره های آب زیبای خود پذیرای مهمان ها و گردشگران داخلی و خارجی است. این کاخ مجموعه ای باری شاهزاده اژن ساووا بنا نهاده شده است که در حال حاضر علاوه بر بازدید از این کاخ می توانید از مجموعه و گالری ملی اتریش و بزرگترین مجموعه گوستاو کلیمت نقاش بزرگ اتریشی نیز دیدن کنید.

قصر هوفبرگ Hofburg Palace
هافبورگ قصری سلطنتی در شهر وین اتریش است که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد و در این مدت پادشاهان زیادی دز این قصر اقامت داشته اند اولین پادشاه اتریشی که در این قصر سکونت داشت رودولف است که در سال ۱۲۷۳ این امر اتفاق افتاد و اخرین پادشاه نیز کارل اول بود که در سال ۱۹۱۸ د راین کاخ اقامت داشت. قصر هافبورگ ابتدای کار قلعه ای به سبک قرون وسطایی بوده است که در حال حاضر فقط کلیسای قلعه نشان دهنده این سبک یعنی قرون وسطایی بودن آن است. ارتقا و رونق این قلعه به قدرت یافتن خاندان هابسبورگ بر می گردد که بعد از این امر قلعه به قصری باشکوه و مجلل تبدیل شد.

قصر بلودر
کاخی است که از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است این قصر قبلا دست مادر ترزای معروف بوده که علاوه بر سبک معماری و زیبایی خود قصرموزه معروفی نیز در این مکان دایر شده است که اشیایی بسیار با ارزش در اینجا نگه داری شده و در معرض دید گردشگران قرار داده شده است. د راین کاخ کلکسیونی از نقاشی های زیبا و گران مایه نقاشیان شهیری چون Klimt، Schiele، Kokoschka، Monet، Renoir برای دید عموم به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این ها منظره هایی زیبا و مزارع و مرکباتی شامل ۴۰۰۰ نوع گونه گیاهی نیز در این مجموعه وجود دارد که فضایی زیبا مخصوصا در فصول بهار و تابستان مهیا می کند.

برگارتن
این باغ سلطنتی به سبک باغ های انگلستان است که در وین ساخته شده است و در واقع الگوی آن از باغ های زیبای انگلیسی بوده است که در آن زمان ها رایج بوده است. باغ از آن دادگاهی بوده است که در ان حاکمان هاپسبرگ مشغول به فعالیت بوده اند براساس مستندات و تاریخ نویسان اولین فردی که در این باغ مشغول کار بوده است حاکمی به اسن کیزر فرانز دوم می باشد. در حال حاضر کار در این بخش صورت نمی گیرد و به عنوان محلی برای تفریح و جاذبه گردشگری کاربرد دارد. در این باغ یاد بودی از آهنگساز معروف اتریشی یعنی موتزارت نیز وجود دارد که در صورتی که به دیدن این باغ سلطنتی برکارتن رفتید این یاد بود را نیز از دست ندهید.

رستوران کریسستین موناستیری
این رستورانی به سبکی کاملا متفاوت با رستوران های دیگر است رستوران کریستین موناستیری در ابتدا صومعه ای برای عبادت بوده است در این رستوران کتابی مصور و ناشناخته به نمایش گذاشته شده است تا مشتریان رستوران بتوانند آن را ببینند بنای رستوران قدمتش به قرن هجدهم می رسد که در حال حاضر بازسازی و تعمیر شده است. بسیاری از غذاهای این رستوران به سبک اروپایی، اتریشی و چند ملیتی ترکیبی است که می توانید هر نوع غذایی که نزدیک و مطابق با ذائقه شما بود انتخاب و سرو کنید. فضای رستوران بسیار زیبا و رمانتیک است و در قسمتی از رستوران سایبانی از گل و گیاه سر سبز و زیبا سقف شماست که در فصول گرم سال این زیبایی صد چندان می شود.

رودخانه و جزیره دانوب
دانوب یکی از طولانی ترین رودخانه های قاره اروپاست که ۲۸۵۰ کیلومتر طول دارد رودخانه دانوب از جنگل سیاه در کشور آلمان سرچشمه می گیرد و آخرین مسیر آن دلتای دانوب در کشور رومانی است که به دریای سیاه می ریزد. جزیره دانوب نیز در رودخانه دانوب واقع شده است و رودخانه دانوب را از کانال حفاری شده مجزا می کند. جزیره دانوب ۲۱ کیلومتر طول دارد که در اطراف آن موقعیت و مکان مناسبی برای تفریحات آبی و ساحلی به وجود آمده است. در این جزیره می توانید دوچرخه اجاره کنید و مسیر کنار رودخانه را دوچرخه سواری کنید یا می توانید اسکیت سواری کنید و از زمان خود بهترین بهره را ببرید اگر گرسنه یا تشنه باشید می توانید از کافه های دور و بر جزیره استفاده کنید. اگر می خواهید غذای خود را خودتان درست کنید نیز باز امکانات دیگری برای شما مهیا است مثلا می توانید از مکان هایی که برای باربیکو درست شده بهره بگیرید.
 

منبع: سایت الف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.