قزوین- استاندار قزوین گفت: مدیرانی که در کار مردم سستی می کنند و قادر به پاسخگویی به مطالبات و تسریع در حل مشکلات نیستند استعفا دهند تا با تیم جدید کار کنیم.

مدیرانی که نمی توانند به مطالبات مردم پاسخ دهند استعفا دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  فریدون همتی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهارداشت: هر مصوبه ای که در ستاد تسهیل تصمیم گیری می شود باید اجرا شود در غیر این صورت با برخورد ما روبرو خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه برخورد برخی مدیران بانکی با تولید کنندگان شایسته نیست و هنوز نمی دانیم با این گروه چگونه برخورد کنیم.

استاندار تصریح کرد:هنوز رفتار بامشتری را بلد نیستیم و بسادگی برای بدهی یک واحد را تعطیل می کنیم و برای دولت، تولیدکننده و بانک مشکل ایجاد می کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر اشکالی در بانک دیده می شود باید برخورد کنیم و گاهی قانون هم مشکل ساز است و برای ما معلوم نیست چرا قانون اجازه نمی دهد یک واحد تعطیل شده دوباره احیا شود.

به هیچ کس اجازه سستی در کار نمی دهیم

وی بیان کرد: مردم با امید دوباره به این دولت رای داده اند تا کارشان متوقف نشود و با تاخیر روبرو نشوند لذا دیگر هیچ معنایی ندارد که با سستی برخی افراد مردم را ناراضی کنیم و مشکل ساز شویم.

همتی گفت: مخلص همه کسانی هستیم که در استان کار می کنند و مسئولیت پذیر هستند ولی با کسانی که سستی می کنند و کار مردم را راه نمی اندازند و موجب نارضایتی می شوند برخورد می کنیم.

هرکس نمی تواند مطالبات مردم را پاسخ دهد استعفا دهد

استاندار در این جلسه نیز با مدیرانی که انگیزه خدمت ندارند اتمام حجت کرد و گفت: در استانداری، دستگاههای اجرایی و بانکها اگر تیم موجود خود را با نیازها و مطالبات مردم هماهنگ کند و کارها را بسرعت راه بیندازد می توانیم کار کنیم و مخلص همه هستیم در غیر این صورت هر کس نمی تواند با وضع موجود هماهنگ شود باید استعفا دهد و ماهم یک خانه تکانی کنیم.

وی اظهارداشت: در هفت خوان اداری مردم و تولیدکننده را دچار بحران و مشکل می کنیم و انتظار داریم کارها پیش برود اما با قاطعیت می گویم اگر کمربندها را ببندید ماهم ارادت داریم و با شما کار می کنیم و اگر غیر از این باشد یک روز هم نمی پذیریم که در استان بمانید و باید بروید و ما با تیم جدید کار کنیم.

همتی یادآورشد: اگر استاندار هم نتواند به نیاز مردم پاسخ دهد و قادر به کار نباشد نباید یک روز در استان بماند اما به نظر می رسد امروز دچار یک بیماری هستیم که کار مردم در ادارات راه نمی افتد و باید چاره اندیشی کنیم.

استاندار اضافه کرد: باید اجازه دهیم تولیدکننده نفس بکشد و قادر به حل مشکلات خود باشد و اگر فقط با بخشنامه و ابلاغ بخواهیم کار کنیم امور جلو نمی رود.

تولیدکنندگان نسبت به پرداخت بدهی مسئول باشند

استاندار از برخی تولیدکنندگان هم که در پرداخت مطالبات بانکی کوتاهی می کنند گلایه کردو اظهار داشت: برای همراهی با تولید هم با مدیران دولتی و هم بانکی برخورد می کنیم و سخت گیر هستیم اما گاهی برخی تولیدکنندگان هم در پرداخت بدهی مسئولیت پذیر نیستند و یا با توسعه در زمان بدهکاری مشکلات خود را بیشتر می کنند.

وی بیان کرد: تا زمانی که بدهی های گذشته بانکی پرداخت نشده منطقی نیست طرح توسعه اجرا شود مگر آنکه قادر به پرداخت بدهی باشید در غیر این صورت مشکلاتی ایجاد می شود که رفع آن بسیار سخت خواهد بود.

همتی یادآورشد: واقعا وقتی مشکلات مسیر تولید را می بینم غصه می خورم و نمی دانم چه باید کرد تا دغدغه تولید کننده کم شود و اشتغال و تولید رونق بگیرد.

دراین جلسه برای ۹ واحد تولیدی که دارای معوقات بانکی و مشکلات تولید، سرمایه درگردش، توقف در تولید و مسائل حقوقی شده بودند از سوی استاندار تصمیماتی برای بخشودگی، تامین تسهیلات بهین یاب و مهلت برای بازپرداخت بدهی گرفته شد.

بیشتر تولیدکنندگانی که با مشکلات پرداخت مطالبات بانکی مواجه بودند با دستور استاندار برای حل مشکلاتشان از جلسه با رضایت خارج شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.