ساری- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از تعطیلی پنج واحد معدنی و تولیدی شن و ماسه در آمل به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

۵ معدن شن و ماسه در آمل  به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این باره اظهار داشت: مأمورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست آمل در بازدید و پایش از مناطق مختلف این شهرستان سه واحد دستگاه دانه بندی شن و ماسه را به دلیل ایجاد آلودگی رودخانه هراز و دو کوره تولیدسنتی ذغال در محور هراز به دلیل آلودگی هوا تعطیل کردند.وی تصریح کرد: سه واحد دانه بندی شن و ماسه در هراز آمل به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی مطابق مواد ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست تعطیل شده است.

ابراهیمی کارنامی همچنین با اشاره به مهار آتش‌سوزی در جزیره آشوراده اظهار داشت: در آتش‌سوزی روز گذشته حدود یک هکتار از پوشش گیاهی منطقه شامل ۸۰ درصد سازیل و تمشک ۲۰ درصد درختچه‌های انار و تعدادی از اکالیپتوس‌های دست کاشت در آتش سوخت.

وی گفت: در این آتش‌سوزی که در شمال شرقی  جزیره آشوراده در منتهی علیه شرقی شبه‌جزیره میانکاله به دلیل عوامل انسانی ایجاد گردید بیش از ۸ هزار متر از پوشش گیاهی جزیره در آتش سوخت و این منطقه در ضلع شمالی اردوگاه آموزش‌وپرورش واقع است که طی سال‌های گذشته نیز در آتش‌سوزی وسیع در جزیره در آتش سوخته بود.

وی تصریح کرد: حریق با حضور و تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست جزیره آشوراده،  نیروهای شیلات و دریابانی مستقر در آشوراده و همکاری نیروهای امدادی و فرمانداری بندر ترکمن مهارشده است و تلاش‌ها برای شناسایی متخلف ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.