سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن انحلال جمعیت دموکرات وعد بحرین از سوی آل خلیفه آن را تجاوز آشکار به حق آزادی بیان دانست.

سازمان عفو بین الملل: انحلال جمعیت «وعد» نقض آزادی بیان است

به گزارش قدس آنلاین، سازمان عفو بین الملل انحلال جمعیت لیبرال دموکرات وعد را توسط  رژیم بحرین محکوم و بیان کرد: آخرین اقدامات مخاطره آمیز بحرین در برچیدن تمامی منتقدین نظام، انحلال مهمترین جمعیت های سیاسی معارضین است.

لین معلوف، مسوول دفتر تحقیقات عفو بین الملل در بیروت با بیان این که با توقیف ارگانهای برجسته سیاسی معارضین، بحرین اکنون قدم در راه سرکوب کامل حقوق بشر گذاشته است٬  تأکید کرد انحلال «وعد» تجاوز آشکار به حق آزادی بیان است و نشانگر این است که بحرین به وعده های خود در خصوص پیشرفت در زمینه حقوق بشر پایبند نیست.

در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه یکی از اتهامات وارده به جمعیت «وعد» اعلام حمایت  آن از جمعیت منحل شده الوفاق و دبیرکل آن که در زندان به سر می برد، می باشد، اتهامات وارده به «وعد» و شکایت وزارت دادگستری علیه آن را بی پایه و اساس خوانده و تنها جرم وعد را استفاده از حق خود مبنی بر آزادی بیان عنوان کرد.

شایان ذکر است دادگاه عالی اداری بحرین در راستای سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، حکم انحلال جمعیت دموکراتیک وعد و همچنین مصادره اموال آن را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.