پایگاه خبری قدس آنلاین _ یزدی پور : داشتن پوستی سالم و شاداب یکی از آرزو های افراد در گروه های سنی مختلف به ویژه بانوان می باشد شاید به دنبال همین قضیه است که ایران یکی از کشور های پر مصرف در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا می باشد و سالانه مبالغ هنگفتی صرف واردات قانونی و قاچاق این اقلام می شود .ا

کرم ضد آفتاب ممنوع/ ماسک خیار و عسل استفاده کنید

امروزه کرم های ضد آفتاب ، ضد چروک ، شاداب کننده پوست ، جوان کننده و امثالهم با مارک ها و برند های مختلف در بازار ایران از رونق بالایی برخوردارند که البته به دنبال تقاضای روزافزون برای این اقلام نوع قاچاق و بی کیفیت ولی ارزان آن نیز سهم قابل توجه ای از این بازار را از آن خود کرده است .
صرف نظر از بعد اقتصادی که سالانه ارقام کلانی از درآمد خانواده ها و کشور برای تهیه لوازم آرایشی را به خود اختصاص می دهد بعضا عوارض سوء به واسطه استفاده از اقلام بی کیفیت و اثرات جبران ناپذیر آن ایجاد می شود نیز موضوعی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت

*یک محقق طب اسلامی می گوید : در طب اسلامی روش هاو دستورات بسیار زیادی برای داشتن پوستی سالم و شاداب موجود است که از سوی ائمه معصومین (ع) در احادیث و روایات متعدد آمده است .
هادی کوهستانی در گفتگو با قدس آنلاین افزود : طبق این توصیه ها داشتن تغذیه سالم ، کم خوردن ، خوب جویدن غذا ، استحمام مرتب ، و  دارابودن گوارشی سالم در داشتن پوستی شاداب و سالم موثر است ضمن اینکه دارو های گیاهی سنتی نیز برای پوست وجود دارد
* جند دستور ساده ولی اساسی برای پوست
وی اضافه کرد : استفاده از عسل طبیعی به تنهایی می تواند در شادابی پوست موثر باشد ، ضمن اینکه ترکیب یک قاشق عسل با نصف خیار رنده شده با پوست و استفاده از ان پس از یک ساعت بر روی پوست و شستن آن بعد از نیم ساعت با آب ولرم نیز می تواند ماسک خوبی برای پوست باشد .

* حجامت را فراموش نکنید
این محقق طب اسلامی یادآور شد : انجام مرتب و طبق برنامه ریزی حجامت که باعث کاهش غلظت خون که در تیرگی پوست موثر است نیز در سلامت پوست موثر می باشد .
وی ادامه داد:بکار بردن صدر به هنگام استحمام در تمام نقاط بدن ، استفاده از صابون های طبیعی و نیز کیسه کشیدن با روشوی که باعث باز شدن منافذ پوست می شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد .

* استفاد ه از کرم های ضد آفتاب ممنوع
کوهستانی در خصوص ضزورت استفاده از کرم های ضد آفتاب که همواره مورد تاکید پزشکان در همه رده های سنی حتی کودکان پس از شش ماهگی می باشد نیز گفت : طبق طب اسلامی نباید از کرم های ضد افتاب استفاده کرد .
وی بابیان اینکه بکار بردن این کرم ها خطرناک و در بلند مدت آثار سویی بر پوست به جا خواهد گذاشت ، افزود : منافذ پوست انسان باید باز باشد تا هوا و اکسیژن در آن جریان داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه کرم های ضد آفتاب سبب بسته شدن منافذ پوست می شود ، گفت : این مساله باعث تیرگی پوست و کسل شدن بدن می شود .

* به رفع چروک امیدوار باشید
کوهستانی در باره دستورات طب اسلامی برای رفع چروک نیز یادآور شد : با اقداماتی مانند ماساژ پوست با روغن زیتون هفته ای دو بار قبل از خواب به شکل آرام در تمام نقاط صورت و استفاده ماسک عسل با سیب رنده شده می توان مانع ایجاد چروک شد ضمن اینکه در رفع این مشکل نیز موثر است .
وی معتقد است لوازم آرایشی ارزان ، سالم و مفید از جمله روغن زیتون ، عسل در همه خانه هاوجود دارد لذا نیازی به خرید اقلام آرایشی بیرون که بار مالی و عوارض سوئی بر سلامت استفاد کنندگان دارد نیست

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fateme IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 2
    سلام من صورتی پر جوش دارم باید چه ماسک طبیعی استفاده کنم؟
  • بهار IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    4 0
    من صورتم پر جوش بود یکماه بطور مداوم عسل روی پوستم میذاشتم البته حجامت هم انجام میدادم الان پوست صورتم صاف و بدون جوش اما برای جوش نمیدونم باید چیکار کنم
  • نسرین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    10 2
    سلام وخسته نباشید من صورتم کک ومک داره همچنین جوش می زنه وجاش هم میمونه برای ازبین بردن اونا از چه ماسکی استفاده کنم؟خیلی ممنون از راهنمایی شما.
  • الینا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    3 0
    سلام وقت تون بخیر .ایاماسک خیار پوست راسفیدمیکنه؟وایامنظورشما اینکه ازضدافتاب استفاده نکنیم،طبق نظر بزرگوارکوهستانی؟اخه من پوستم تیرست اعتماد بنفسم راکم میکنه،لطفا کمکم کنید متشکر
  • بهار IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    1 0
    برای برطرف شدن لک صورت چ ماسکی خوبه