۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 535483

بردسکن- مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن از رعایت نکردن الگوی مصرف 20 درصد از مشترکین آب شرب مسکونی دراین شهر خبرداد.

تولید آب شرب بردسکن به خط قرمز رسید

محسن عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از ۹ هزار و ۷۲۵  اشتراک  مسکونی در شهر بردسکن  بیش از هزار و ۶۰۰ انشعاب آن بالای الگوی مصرف آب شرب استفاده  می کنند  که  ۲۰درصد مشترکین  مسکونی  را شامل می شوند.

وی اظهارداشت: هر  انشعاب در دوره دوماهه باید ۴۰ متر مکعب آب استفاده کند که این افراد بیشتر از الگو آب مصرف می کنند که به نوعی می توان گفت: این انشعابات جز مشترکین پرمصرف به حساب می آیند.

وی با بیان اینکه  آب  شرب تولیدی شهر بردسکن به خط قرمز رسیده است گفت:  در شهر بردسکن  بیش از ۱۲ هزار مشترک آب داریم که هر انشعاب  برثانیه ۱۵۰ لیتر آب مصرف  می کند که در مجموع آب شرب مصرفی  روزانه در شهر بردسکن ۱۰ میلیون مترمکعب است در صورتی که آب تولیدی شهر بردسکن ۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بیشتر نیست.

وی ازمردم خواست در مصرف آب  صرفه جویی لازم را داشته باشند که شاهد قطع و یا افت فشار آب در برخی از نقاط شهر نباشیم.

وی عنوان کرد: درحال حاضر  ساکنین پروژه مسکن مهر حافظ با افت فشار آب مواجه هستند که می طلبد شهروندان طوری  از آب این مایه حیاتی استفاده کننده که دیگر شهروندان با  قطع یا افت فشار آب مواجه نشوند.

مدیر امور آب و فاضلاب  بردسکن از موافقت کمیته بحران آب و فاضلاب استان با اجرای طرح زون بندی شبکه آب شرب در بالا دست شهر بردسکن خبرداد و گفت:  با توجه به افت فشار آب در برخی از نقاط شهر بردسکن برآن شدیم در اجرای یک  طرح ضربتی چاه شماره ۵ را نیز وارد مدار کنیم که مردم با مشکل قطع یا افت فشار آب مواجه نشوند.

عبدالهی عنوان کرد:  پروژه چاه آب شرب  شماره ۵  بردسکن قرار بود  ۳ ماه آینده اجرا شود  اما به خاطر جلوگیری از قطع یا افت فشار آب در برخی از نقاط شهر  برآن شدیم این طرح را دوماه زودتر از موعد مقرر اجرا و به بهره برداری برسانیم.

وی اظهارداشت: ظرف هفته جاری  این پروژه  اجرا و وارد مدار خواهد شد که با راه اندازی آن ۳۰ لیتر برثانیه بر ظرفیت آب تولیدی شهر افزوده خواهد شد و تا پایان امسال مشکل قطع و یا افت فشار آب را در هیچ نقطه از شهر بردسکن  نخواهیم داشت.  

وی همچنین از  انجام مطالعات پروژه حفر چاه شماره ۶ شهر بردسکن ظرف مدت دو سال آینده خبرداد و گفت: با اجرای این پروژه مشکل قطع و یا افت فشار آب  شهر بردسکن  برای همیشه مرتفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.