یک مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امام خمینی یک اسلام شناس تمام عیار بودکه با ریشه کفر و فساد رژیم دست نشانده امریکا درگیر شد تا چهره اصلی اسلام را به مردم نشان دهد.

امام خمینی (ره)یک اسلام شناس تمام عیار بود

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اژه ای در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درباره شخصیت تاثیر گذار حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام(ره) شخصیتی بود که در راه خدا قیام کرد و همه جانبه وارد صحنه شد و با یک خودسازی بی نظیری به تدبیر حضرت آیت الله مدنی تا حد عصمت اکتسابی پیش رفتند.

وی گفت: امام به قصد مرجعیت وارد تحصیل و عبادت نشدند بلکه فقط به خاطر احساس تکلیف اقدام کردند و به همین دلیل مردم اسلام راستین را در ایشان می دیدند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: امام خمینی(ره) با خودسازی درونی که در خود انجام دادند، محل تجلی اراده خداوند شدند.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد شخصیتی امام، شخصیت سیاسی و مبارزاتی ایشان بود که از سال ۴۲ آشکار شد و تا پیروزی انقلاب و رحلت ایشان ادامه پیدا کرد و البته باعث سرافرازی ملت شد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای با بیان اینکه امام شخصیت جامعی بودند که اسلام را به صورت یک نظام جامع می دیدند، تاکید کرد: هدف بنیانگذار انقلاب احیای تمام اسلام بود و در واقع ایشان یک اسلام شناس تمام عیار بودندکه با ریشه کفر و فساد رژیم دست نشانده امریکا درگیر شد تا چهره اصلی اسلام را به مردم نشان دهد.

وی اضافه کرد: مردم وقتی در امام خمینی(ره) صداقت و ایمان را دیدند، به ایشان اعتماد کرده و ایمان آوردند؛ مردم در وجود ایشان اسلام مجسم را دیدند و حتی دشمنان هم اعتراف کردند که امام شیفته پیشرفت و عظمت اسلام و مسلمین بودند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بعضی از شخصیت ها در تاریخ اثرگذار نیستند و پس از پایان عمرشان فراموش می شوند اما امام خمینی(ره) از جمله شخصیت هایی بودند که هر چه زمان می گذرد عظمت شخصیت ایشان بیشتر آشکار می شود.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورها گرایش به تشیع را سرعت بخشیدند، اظهارکرد: امروز استکبار جهانی و دست نشانده های آنها هدفی جز این ندارند که تأثیر انقلاب امام (ره) را کمرنگ کنند و این نشان می دهد ایشان شخصیتی زنده و اثرگذار بوده و هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای تاکید کرد: امام خمینی(ره) را باید شخصیتی زنده و جاوید دانست که در اوج قله افکار، آرمان های دنیا نمی تواند حالت ضد استعماری امام را در افکار مردم از بین ببرد و عدالتخواهانه بودن حرکت او را تخریب کند.

وی تصریح کرد: امروز مردم کشورهای لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن می دانند در دنیایی که تحت سلطه کفر و ظلم جهانی است یک نفر یاور آنها است و آن شخصیت عظیم، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند که جانشین بر حق امام خمینی(ره) می باشند و چون راه ایشان را دامه می دهند همین توفیقات را خداوند به ایشان هم عطا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.