رشت- نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مجلس در مورد سند ۲۰۳۰ قصور کرد گفت: وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه رأی اعتمادش خود را ملزم به اجرای ۲۰۳۰ می‌دانست.

مجلس در مورد سند ۲۰۳۰ قصور کرد/ وزیر در جلسه رأی اعتمادش خود را ملزم به اجرای ۲۰۳۰ می‌دانست

به گزارش قدس آنلاین، جبار کوچکی‌نژاد در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) که به همت جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان برگزار شد اظهار کرد: سیره امام  خمینی (ره) الگوی تمامی رفتار، کردار شخصی و خانوادگی ما و فعالیت‌های سیاسی ماست.

وی با اشاره به توافق FATF گفت: FATF اقدام مالی یا مبارزه پول‌شویی و یا به عبارتی مبارزه با هرکسی که به انقلابیون کمک می‌کند و با توجه به اصل ۱۵۴ قانون اساسی که نظام جمهوری اسلامی موظف است از همه نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا حمایت کند اما به شکلی برخی از آقایان این را امضاء کردند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با شرح جزئیات سند ۲۰۳۰ بیان کرد: یونسکو نشستی سالانه با حضور وزرای آموزش‌وپرورش برگزار می‌کند و سندهای را برای امضا در آنجا ارائه می‌کند که در ۲۰۳۰ با شعار «آموزش برای همه است» و به‌ظاهر باهدف فراهم کردن امکانات آموزشی ارائه‌شده ولی در باطن این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ سندی است که تقریباً همه ارکان نظام را موردتهاجم قرار می‌دهد گفت: ما یک آموزش داریم و یک پرورش و یک فرهنگ که خوشبختانه ما در بخش آموزشی در دنیا مشکلی نداریم و اکثر درس‌های ریاضی شیمی در مدارس ما هم‌طراز دنیا در حال تدریس است اما وقتی وارد بحث‌های فرهنگی می‌شویم مشکلات زیادی پدید می‌آید.

کوچکی نژاد با اشاره به کشورهایی که در زمینه با سند ۲۰۳۰ اخطار گرفته‌اند گفت: تا به امروز ۱۰ تا ۲۰ کشور در رابطه با ۲۰۳۰ اخطار گرفتند از جمله ایران که هنوز آن را به‌صورت کامل اجرایی نکرده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اخطارهای یونسکو در اجرای سند ۲۰۳۰ به ایران اقدام کشورهای اسلامی به جرم‌زدایی و مباحث قضاست یعنی هر چیزی که در قوه قضائیه و در حوزه خانواده بافرهنگ غرب از جمله جرائم جنسی منافات دارد باید از فرهنگ کشور حذف شود.

وی به رسمیت شناختن  هم‌جنس‌بازان را از دیگر اخطارهای یونسکو به کشورهای امضاکننده سند ۲۰۳۰ عنوان کرد و افزود: ترکیه، مالزی، عراق  و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که این سند را پذیرفته‌اند و از طرفی به دلیل  اسلامی بودن این کشورها، در بخش تعلیم و تربیت قوانینشان با این سند منافات دارد.

کوچکی‌نژاد با اذعان به قصور  مجلس در رابطه با سند ۲۰۳۰ گفت: این سند در مجلس مخالفین و موافقینی دارد که خود مجلس به‌خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد بر قصور در این رابطه است ولی بنده در جلسه رأی اعتماد به آقای دانش جعفری آشتیانی وزیر آموزش‌وپرورش پس از ارائه برنامه‌هایش و تأکید وی بر اجرای سنده ۲۰۳۰ و ملزم دانستن خود به اجرای آن در صفحه سوم طرح دفاعی، به وی و نمایندگان مجلس تذکراتی داده بودم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.