کردکوی- مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: ما امام زیباکلام‎ها را که امام راحل را طوری معرفی می‎کنند که نه با آمریکا کدورت داشت و نه انقلاب ضداستکباری داشت، قبول نداریم.

 گفتمان امام راحل گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‎الاسلام یدالله غلامی شامگاه شنبه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)  ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: امروز پرداختن به گفتمان امام راحل از ضرورت بیشتری برخوردار است، از طرفی از آنجایی که هر نظام و انقلابی ممکن است در مسیر حرکت به انحراف کشیده شود گفتمان امام راحل می‎تواند مانع انحراف نظام و انقلاب شود.

امام راحل را موفق‎ترین رهبر قرن بیستم دنیا و موفق‎ترین رهبر دنیای اسلام بعد از ائمه معصوم (ع) دانست و گفت: بعد از ائمه معصوم (ع) شخصیتی مانند امام راحل نتوانست به فریاد اسلام و مسلمانان برسد.

وی با اشاره به گفتمان‎های رایج ۳۰۰ سال گذشته و چالش‎های قرار گرفته برابر گفتمان امام راحل، مطرح کرد: در ۳۰۰ سال گذشته گفتمان رایج منطقه و دنیا گفتمان لیبرالیسم و مارکسیست بود که از بدفهمی و کج‎فهمی اربابان نصاری و امثال آن رشد کرده بود طوری که این افراد بخشی از دنیای مسیحیت را به دامن لیبرالیسم و اومانیسم حواله دادند و انسان را جای خداوند گذاشتند و بخشی دیگر نیز خداوند را ماده انگاشتند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ملی‎گرایی گفتمان دیگری بود که در کشورمان، منطقه دنیای اسلام و سایر نقاط سابقه داشته است، بیان کرد: گفتمان انحرافی گفتمان دیگری بود که بخشی از دین  تحت عنوان سکولاریسمی وارد میدان شده بود که در حال حاضر نیز در ترکیه، مصر و ... وجود دارد.

وی با بیان اینکه گفتمان دینی، گفتمانی بود که امام راحل پرچم‎دار آن شد، اذعان کرد: امام راحل با گفتمان دینی انقلاب اسلامی را به راه انداخت، سپس آن را پیروزی رساند و به حاکمیت دینی تبدیل کرد اگرچه از همان ابتدا تا امروز با چالش‎هایی مواجه بوده است.

غلامی بیان کرد: نمی‎شد انتظار داشت که کار امام راحل که پرچم‎داری و رهبری کار انبیاء، اولیاء و ادامه بعثت پیامبر (ص) بود بدون چالش و مزاحمتی انجام شود، از این رو گفتمان دینی امام راحل در برابر گفتمان‎های رایج دنیا در جهان مخاطبانی دارد و مورد توجه بیگانگان از اسلام نیز قرار گرفته است با چالش هایی مواجه است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران ملی‎گراها و دولت موقت بازرگان را نخستین چالش قرار گرفته برابر گفتمان امام راحل دانست و تصریح کرد: این افراد به ظاهر با انقلاب امام راحل آگاه بودند اما در واقع با هدف، راه و گفتمان امام (ره) مطلع نبودند که گفتمان امام راحل با پرداخت هزینه از شر این چالش رهایی یافت.

وی با بیان اینکه بنی‎صدر و لیبرال‎ها چالش دیگری بود که برابر گفتمان امام راحل قرار گرفت، اذعان کرد: بنی‎صدر و لیبرال‎ها با فریبکاری و دغل‎بازی در نخستین انتخابات با ۱۱ میلیون رأی پیروز شد اما پس از پیروزی در انتخابات در کوتاه‎ترین مدت در برابر امام راحل ایستاد و  کسب ۱۱ میلیون رأی را علت محبوبیت بیشتر خود نسبت به امام راحل می‎پنداشت که با پرداخت هزینه که از دست دادن ۷۲ تن از یاران امام راحل بود چالش بنی‎صدر پایان یافت.

غلامی متذکر شد: یکی از مشکلات کشورمان که به دلیل نوپا بودن دموکراسی ایجاد می‎شود مصادره کردن رأی مردم است حال آنکه اگر مردم پی ببرند شخصی از رأی آنها سوء‎استفاده می‎کنند در برابر وی موضع می‎گیرند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران چالش مهدی هاشمی و منتظری را چالش دیگر قرار گرفته در برابر گفتمان امام راحل برشمرد و تصریح کرد: در این چالش دشمن توانست در جایی که مردم به آن امیدوار بودند و کسی را که ذخیره انقلاب، پاره تن امام راحل و شخصیت انقلابی می‎پنداشتند، نفوذ کند که ایستادن جریان مهدی هاشمی  و منتظری در برابر امام راحل از چالش‎های قبلی و حتی جنگ تحمیلی سخت‎تر بود.

وی ادامه داد: در حالی که امام راحل با حمله صدام محکم و استوار فرمودند دیوانه‎ای سنگی پرتاب کرد و رفت اما در جریان مسأله مهدی هاشمی و منتظری تقاضای مرگ کردند.

غلامی افزود: چطور برخی امروز احمد منتظری را در حسینیه جماران که همانند امامزاده محترم است راه می‎دهند؟ چطور برخی از انقلاب و امام راحل دَم می‎زنند و از این جریانات حمایت می‎کنند؟ چطور برخی از نزدیکان امام راحل حاضر می‎شوند برای به دست آوردن دل این افراد از این جریانات حمایت کنند، به دست آوردن دل کسانی که دل امام راحل را به درد آوردند چه ارزشی دارد؟

زیربنا و رکن اصلی گفتمان امام راحل توحید است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ما امام زیباکلام‎ها را قبول نداریم که امام راحل را طوری معرفی می‎کنند که نه با آمریکا کدورت داشت و نه انقلاب ضداستکباری داشت، اذعان کرد: اصلاحات چالش دیگری بود که برخی با سوء‎استفاده از فرصت پیش آمده فکر کردند امام خمینی (ره) به پایان رسیده تا جایی که گفتند خمینی را باید در موزه‎ها پیدا کرد.

وی کارگزاران را چالش دیگری دانست که برابر گفتمان امام راحل قرار گرفت و تصریح کرد: این چالش موافق امر سکولاریسمی بود، امروز افرادی مانند مرعشی و کرباسچی چه اسلامی را قبول دارند؟ آیا اسلام امام راحل و اسلامی که همه عرصه‎ها حضور داشته باشد را قبول دارند؟

غلامی با بیان اینکه دولت احمدی‎نژاد چالش دیگر گفتمان امام راحل بود، بیان کرد: کسی که مردم به وی امید داشتند و شعارهای ارزشی و حمایت از محرومان داشت در دو سال پایانی آنقدر لغزید که اگر درایت ولایت و رهبری نبود گفتمان امام راحل با خطر جدی مواجه می‎شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کربلای مازندران گفتمان امام راحل را گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) دانست و خاطرنشان کرد: توحید زیربنا و رکن اصلی گفتمان امام راحل است و اعتماد به صدق وعده‎های الهی و بی‎اعتمادی به قدرت‎های استکباری در گفتمان امام راحل موج می‎زند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.