یکی از اعضای ارشد فتح در گفت‌وگو با کانال ۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «دیوار ندبه» در نهایت تحت حاکمیت یهودی خواهد بود؛ گروه‌های فلسطینی این اظهارات را «جنایت ملی» توصیف کردند.

خشم گروه‌های مقاومت فلسطینی از اظهارات عضو فتح درباره «دیوار ندبه»

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «جبریل الرجوب» از اعضای فتح در گفت‌وگویی با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «دیوار براق (یا ندبه) برای یهودیان است و مسجدالاقصی برای فلسطینی‌هاست»، این اظهارات با خشم گروه‌های مختلف مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی روبه‌رو شد.

الرجوب در این گفت‌وگو و در پرداخت به سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین و رفتن به کنار دیوار ندبه گفت: «ما کاملا درک می‌کنیم مکانی که ترامپ زیارت کرده، مکانی مقدس برای یهودیان است و در نهایت امر، دیوار ندبه تحت حاکمیت یهودی خواهد بود، بحثی در این مورد نیست، دیوار ندبه مکانی مقدس برای یهودیان است اما مسجدالاقصی برای فلسطینی‌هاست نه اسرائیل؛ وضعیت از ۱۹۶۷ تا کنون اینگونه بوده است.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، «داوود شهاب» مدیر دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی اعلام کرد این سخن الرجوب، کلامی خطرناک است که زمینه را برای شناسایی یهودیت دولت اسرائیل باز می‌کند و تجاوزی آشکار به اصول فلسطین است.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز به نوبه خود اعلام کرد اظهارات الرجوب، جنایتی ملی است که در لایه‌های خود توهین به ملت فلسطین و مقدساتش را به همراه دارد.

این اظهارات پیامی واضح به رژیم اشغالگر برای عقب‌نشینی رسمی فلسطین از اصول ثابت، ملی و تاریخی خود است و نشان‌دهنده فروپاشی ملی و اخلاقی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.