زنجان- حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: عربده کشی آمریکا و ترامپ مسیر راه ما را تعیین نمی‌کند.

عربده کشی آمریکا و ترامپ مسیر راه ما را تعیین نمی‌کند/ امروز با دولت اسلامی فاصله داریم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد یکشنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند سبحان در تشبیه زیبایی به توصیف کلمه طیبه و خبیثه پرداخته و کلمه طیبه را با شجره طیبه مقایسه کرده است.

وی با بیان اینکه هر کلمه‌ای از منظر ارتباط با ذات اقدس حق کلمه طیبه است، اضافه کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) کلمه‌ای در اوج و تقرب به کمال مطلق قرار می‌گیرد که انسان‌ها به میزان تقرب و ارتباطشان با اولیای دین و نزدیکی به ذات الهی از مراتبی برخوردارند که می‌توان کلمه طیبه را بر آنها نام نهاد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امام راحل گفت: ایشان نمونه‌ای از کلمات الهی است که در سایه آراستگی به ارزش‌های متعالی دین و ارتباط با اولیای حق، کلمه طیبه بودند.

وی با اشاره به مقایسه صورت گرفته از سوی خداوند درباره کلمه طیبه و شجره طیبه بیان کرد: بر اساس این تعبیر انسان طیبه استوار بر پای خویش ایستاده و آنچنان مستحکم در برابر حوادث، هوا، هوس‌ها و تطمیع‌ها می‌ایستد که اگر کوه‌ها لرزید کمترین تزلزلی در او پیدا نمی‌شود.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به اراده استوار امام راحل در راه فهم دین و آراسته شدن به آموزه‌های دینی بیان کرد: همه اهداف امام خمینی (ره) برای خدا بود و در مقام یک مرجع دینی ایستاده در برابر همه قدرت‌های شیطانی ایستادگی کردند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نماد ایمان به خداوند متعال بودند و با تکیه بر قدرت خداوند با عزم و اراده پولادین در برابر طاغوت و قدرت‌های شیطانی قیام کردند، افزود: امام راحل انسانی خداپرست، دین باور و معتقد به قیامت بودند.

وی در ادامه با استناد به پیام امام خمینی (ره) در خطاب به حجاج خانه خدا افزود: به فرموده ایشان «اگر ابرقدرت‌ها در برابر دین ما بایستند در برابر همه دنیای آنها می‌ایستیم" که این قدرت برگرفته از اصل است».

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: امنیت و اقتدار سیاسی کشور محصول عمل صالح شهدای والا مقام است.

وی با اشاره به ویژگی افراد بی‌ریشه اظهار کرد: این افراد با هوایی که وزیده می‌شود مسیر حرکت خود را مشخص می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه عربده کشی ترامپ و آمریکا مسیر حرکت  ما را معین نمی‌کند، تصریح کرد: این ایمان ما است که مسیر را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تطمیع و تحریم‌ها مسیر حرکت ما را تعیین نمی‌کند، افزود: اگر بنا باشد این موارد مسیر حرکت ما را مشخص کند باید هر روز به سمتی حرکت کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم با اشاره به اینکه در کنار کلمه طیبه امام، کلمه طیبه جمهوری اسلامی نیز شکل گرفت، خاطر نشان کرد: این کلمه دارای اصل و فرعی بوده و محصولی تولید می‌کند.

وی جمهوریت و اسلامیت را دو رکن کلیدی کلمه طیبه جمهوری اسلامی خواند و بیان کرد: اسلامیت نظام با حضور ولی فقیه عادل، شجاع، تسلیم در برابر خداوند، ایستاده در برابر طاغوت‌های جهانی و متواضع در برابر مردم پیدا می‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امروز با دولت اسلامی فاصله داریم، اظهار کرد: دولت اسلامی آن هنگام است که در همه ارکان و رده‌های مدیریت کشور، انسان‌های آراسته به علم، عدالت، تقوا و صالح حضور داشته باشند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم با بیان اینکه جمهوریت یعنی تکیه نظام جمهوری اسلامی بر آراء و اراده ملت بزرگ ایران خاطر نشان کرد: جمهوریت این است که مردم سالاری جوشیده از متن دین بر کشور حاکم است.

وی با اشاره به اینکه جمهوریت نظام اسلامی علت اصلی  تاکید مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در انتخابات گفت: مسؤولان باید با حسن تدبیر و مدیریت صحیح راه را برای حضور گسترده مردم در مسیر انقلاب هموار کنند.

ابوترابی‌فرد امنیت امروز ایران را آبروی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امنیت مثال زدنی کشور ثمره جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی باید تولید و اقتصاد پویا و کارآمد داشت، اظهار کرد: باید ایران اسلامی قله‌های ترقی را بپیماید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم با اشاره به اینکه بسیج جامعه اسلامی در برابر استکبار یکی از تولیدات نظام اسلامی است، اضافه کرد: اگر این انقلاب نبود امروز زمینه برای حضور ملت عراق برای مدیریت کشورشان هموار نبود.

وی با بیان اینکه فریاد بلند ملت مظلوم بحرین در سایه نظام اسلامی و تداوم فریاد ملت ایران بوده است، گفت: این فریاد در برابر استکبار جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.