قزوین- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امام خمینی شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام است که با دوراندیشی و بصیرت و ساده زیستی الگوهای ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

امام خمینی شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام و عالمی دوراندیش بود

به گزارش قدس آنلاین، مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فریدون همتی استاندار، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام عباسی رئیس حوزه علمیه و جمعی از گروههای مختلف مردم  یکشنبه شب در مسجد امام خمینی غیاث آّباد قزوین برگزار شد.

مهدی چمران در این مراسم گفت: امام شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام است و زنده نگهداشتن یاد امام مسیر آینده ما را بخوبی تبیین می کند.

وی افزود: امام به دنبال ایجاد یک جامعه اسلامی واقعی بود و این مهم زمانی شکل می گیرد که حکومت اسلامی شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تا زمانی که در جامعه حکومت اسلامی برقرار نشود نمی توان انتظار داشت در آن احکام اسلامی پیاده شود.

چمران تصریح کرد: امام به ریشه کارها توجه داشت و با نگاه عمقی به مسائل آینده نگر بود و با تاسیس نهادهای انقلابی برای دهه های آینده برنامه داشت اما عده ای متوجه آن نبودند.

وی گفت: البته منظور از حکومت اسلامی این نیست که فقط روحانیون در مسند کار باشند بلکه افرادی نیاز داریم که بر احکام دینی مسلط باشند تا بتوانند در پیاده شدن مسائل دینی همراهی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: همه انقلاب های جهان بر چند اصل فکر و فلسفه، ایدئولوژی، رهبری، امکانات و سلاح متکی است اما انقلاب ما در کنار داشتن همه آنها به سلاح ایمان و اتکا به مردم وابسته بود و توانست به پیروزی برسد.

امام فقیهی عادل، شجاع و مردمی بود

چمران بیان کرد: امام به عنوان مرجع بزرگ شیعه هرگز دنبال زر و زور و تزویر نبود بلکه می خواست احکام اسلامی اجرا شود و با سلاح شهامت و ایدئولوژی اسلامی توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

وی اضافه کرد: هنوز زندگی امام را نمی شناسیم و با همه ابعاد شخصیتی ایشان آشنا نیستیم در حالی که شخصیت بزرگی که بصیرت الهی داشت از دست دادیم که در تاریخ بی نظیر بود.

چمران بیان کرد: بصیرت و بینش امام بی نظیر بود ودر ابتدای انقلاب به سرعت نهادهای انقلابی مانند بسیج، سپاه، کمیته امداد و مجلس را تاسیس کردند و امروز شاید اهمیت دوراندیشی امام را بیشتر درک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: امام به مردم عشق می ورزید و همیشه به فکر مستضعفان بود و با بصیرت انقلابی خود در همان روزهای ابتدای انقلاب نهاد بنیاد مستضعفان را پایه ریزی کرد تا به این افراد رسیدگی شود.

عربستان مانند گاو شیرده استکبار است

چمران به اهمیت مبارزه با استکبار هم اشاره کرد و گفت: استکبار قابل اعتماد نیست و هر کس به دشمن اتکا کند آسیب می بیند که نمونه آن عربستان است که با خرید ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح برای آمریکا شغل ایجاد کرده و از ثروت ملت خود به جیب استکبار ریخته تا در روز مبادا از آنها حمایت شود اما نمی دانند که حماقت کرده اند.

وی افزود: برخی کشورها فکر می کنند اگر سلاح داشته باشند برای دفاع کافی است اما کشور کویت با بیشترین خریدهای تسلیحاتی که داشت نتوانست چند ساعت در برابر تجاوز صدام مقاومت کند.

چمران گفت: آمریکا سلاح های خود را به عربستان می فروشد و با پول آن داعش را تجهیز می کند تا علیه مسلمانان توطئه کنند و مردم سوریه و یمن و عراق را قتل عام کنند و در این شرایط اعتماد به آمریکا بزرگترین اشتباه است.

وی اضافه کرد: باید پشت سر رهبری حرکت کنیم و تابع ولایت باشیم و با اتکا به جوانان داخل کشور در مسیر اعتلای انقلاب گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.