خرم آباد- نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در تخصیص آب به لرستان تجدید نظر کند.

سالانه به سه میلیارد متر مکعب آب در لرستان نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا ملکشاهی‎راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوضه آبریز کرخه بسیار مهم است، اظهار کرد: امروز ما به تولید، اشتغال، زمینه‎های سرمایه گذاری و اشتغال پایدار نیاز داریم بخشی از تولید ثروت و اشتغال ما در حوزه کشاورزی است اما متاسفانه در گذشته و حال استان کاملا مورد بی مهری و بی توجهی وزرای نیرو قرار گرفته است.
وی افزود: ۴۶ درصد زمین‎های کشاورزی در کشور آبی هستند و این در حالیست که این رقم در لرستان بین ۲۳ تا ۲۵ درصد است و آمار و ارقام را حتی کودکان هم می‌دانند .
ملکشاهی‎راد اضافه کرد: لرستان به تولید و اشتغال در بخش کشاورزی نیاز دارد و اساسی‎ترین و اولویت اول ما در سال ۹۶ همین مساله است.
وی تصریح کرد: وزیر نیرو، کابینه دولت و رئیس جمهور را قانع کنیم که مردم لرستان به تخصیص آب نیاز دارند و باید سهم مردم بر اساس تخصیص مدنظر باشد .
این نماینده مجلس گفت: در لرستان سالانه به سه میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم و این در حالیست که در حال حاضر سهم آب استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است .
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چنانچه دولت مدعی توسعه در لرستان است پس تخصیص را در این منطقه دو برابر کند، یادآور شد: در این راستا مجمع نمایندگان و استاندار لرستان همگام و مصر هستند و کلید معما در این بخش تخصیص آب به استان است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.