چابهار- سرپرست مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از آغاز حمل مستقیم کالای تجاری از بنادر هند به چابهار از نیمه دوم خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: برابر توافق سه جانبه سازمان‌، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی هر هفته یک کشتی با ظرفیت ۱۰۰۰ « تی.ای.یو» کانتینر از بنادر موندرا و کاندلای هند به صورت منظم و مستقیم به بندر چابهار عزیمت ‌و به طور متوسط تعداد ۵۰۰ کانتینر در هر سفر حمل کند.

حمل مستقیم کالای تجاری از بنادر هند به چابهار آغاز می شود

‌به گزارش قدس آنلاین، علی رجبی افزود: با توجه به راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی یاد شده امکان حمل کالاهای صادراتی از جمله مواد معدنی از بندر چابهار به بنادرکشور هندبا کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تمامی تجار و بازرگانانی که در زمینه واردات و ترانزیت کالا به کشور افغانستان و یا صادرات کالا به کشور هند فعالیت دارند، می‌توانند برای هماهنگی لازم به دفتر بازرگانی سازمان در تهران و چابهار مراجعه نمایند.

رجبی اظهار کرد: بندر چابهار در آینده نزدیک به سمت بنادر نسل سوم پیش می‌رود و در این راستا سرمایه‌گذاریها در مورد ساخت انبارهای تخصصی، بکارگیری تجهیزات مدرن، دانش و مهارت‌های مدیریتی، شبکه‌های گسترده، جرثقیل‌های تخصصی وجود صنایع سبک، شرکت‌های لجستیکی در محوطه بندری و پتروشیمی، همه برای جذب سهم بیشتر حمل و نقل کالا در این بندر صورت می‌گیرد.

سرپرست مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان یک بندر مهم استراتژیک با در اختیار داشتن پتانسیل‌های لازم و ظرفیت‌های مطلوب باید در پی جذب سهم بیشتر از حجم و حمل و نقل منطقه باشد زیرا تعییر و تحولات در منطقه گواه بر همین مطلب است.

وی همچنین به طرح توسعه بندر چابهار نیز اشاره کرد و گفت: افزایش قابل توجه بهره وری از ظرفیت حمل و نقل دریایی در دریای عمان، بی‌نیاز شدن بسیاری از کشتی‌های تجاری از ورود به خلیج فارس و طی مسافت بیشتر و قرارگرفتن ایران در مسیر ترانزیتی هند تا آسیای میانه از جمله اهداف این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.