مشهد- تولیت آستان قدس رضوی از توزیع روزانه هزاران پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) در روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

هزاران پرس غذای متبرک در روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ سیدابراهیم رئیسی با حضور در بخش‌های مختلف آشپزخانه مهمانسرای جدید و قدیم حرم مطهر رضوی ضمن بازدید از مراحل آماده سازی بزرگترین سفره افطار جهان اسلام با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در طبخ غذای متبرک حضرت رضا(ع) اظهار داشت: همه شما با وجود گرفتاری‌هایی که در زندگی خود دارید اما آماده شده‌اید برای مهمانان حضرت رضا(ع) افطار آماده کنید.

وی افزود: با این تلاش‌ها در آخرت جزء نزدیکان حضرت رضا(ع) باشید و اجر این افطاری‌ها در نامه اعمال شما ثبت و ضبط شود و از شما و همه کسانی که بی‌نام و نشان برای حضرت رضا(ع) فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های امامان و پیشوایان دینی ما در طول تاریخ پذیرایی از مهمانان مختلف و نیازمندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در توجه به دیگران شهره هستند، خاطرنشان کرد: در روایات درباره سیره امام رضا(ع) آمده است که قبل از اینکه خودشان به غذا دست بزنند سؤال می‌کردند که آیا خدمتکاران و خدمتگزاران از همین غذا استفاده کردند یا نه؛ این توجه به دیگران از سوی امام رضا(ع) است.

اطعام زائران و نیازمندان با نذورات مردم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از قدیم‌الایام در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) اطعام طعام مرسوم بوده است و مردم نذر می‌کردند تا غذایی را بین زائران، مجاوران و نیازمندان توزیع کنند، روزبه‌روز این درخواست‌ها افزایش پیدا کرده و امروز در سطحی قرار گرفته که در افطار ماه مبارک رمضان هزاران نفر بر سر سفره حضرت رضا(ع) اطعام می‌شوند.

وی افزود: کار ابتکاری که از سال گذشته آغاز و امسال تکمیل شد این بود که برای کسانی که در روستاها و مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند و امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند، غذا منتقل شده و در مدرسه نزدیک محل زندگی آنان توزیع میشود که بخشی از توان مهمانسرا برای این موضوع گذاشته شده است و روزانه هزاران غذا با این روش توزیع میشود.

رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دیگران از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان است، گفت: غذای متبرک حضرت رضا(ع) با حضور دست اندرکاران که بسیاری از آنان افتخاری هستند تهیه می‌شود و همه تلاش می‌کنند تا غذای باکیفیتی جهت پذیرایی از زائران، مجاوران و نیازمندان تهیه کنند.

وی افزود: امیدواریم هم کسانی که مواد اولیه این غذاها را نذر کرده‌اند و هم کسانی که دست اندر کار پخت و پز و انتقال برای زائران و مجاوران هستند اجر و پاداششان را حضرت رضا(ع) بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.