کاشان- مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان گفت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی شهرستان از یکم اردیبهشت تا پایان پانزدهم خرداد ماه افزایش ۶ درصدی داشته‌است.

بازدید گردشگران در مراکز اقامتی کاشان ۶ درصد افزایش داشت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عبدلله‌زاده در این باره گفت: ۲۹ هزار و ۶۵ مسافر در این مدت در مراکز اقامتی کاشان اسکان داده شدند.

وی، با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر از این تعداد مسافر داخلی بودند گفت: ۱۱ هزار و  ۶۲۹ نفر نیز مسافرخارجی در مراکز اقامتی کاشان داشتند.

به‌گفته‌وی، ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر از مجموع گردشگران در هتل،  ۷ هزار و ۴۶۲ نفر در هتل سنتی، ۲۲۱۹  نفر در مهمان پذیر، ۲۸۶۳  نفر در اقامتگاه بومی گردی،۱۲۰۹ نفر در هتل آپارتمان، ۴۶۱نفر در پانسیون و ۱۲۶ نفر در اقامتگاه های سنتی اسکان داده شدند.

مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان تصریح کرد: ۲۷ واحد گردشگری در شهرستان کاشان فعال است.

 بازدید بیش از ۵۲۴ هزار نفر از کاشان با رشد ۱۸ درصدی

عبدالله‌زاده با اشاره به بازدید۵۲۴ هزار و ۵۲۲ نفر از یکم اردیبهشت تا پایان پانزدهم خرداد از جاذبه های تاریخی کاشان افزود: ۴۸۵ هزار و ۵۸۳ نفر از این تعداد گردشگر داخلی و ۳۸ هزار ۹۳۹نفر آنها توریست خارجی بودند که این رقم نسبت به دوره مشابه قبل از آن، حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهارداشت:مجموعه باغ فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری، خانه های تاریخی عباسیان، بروجردی ها، طباطبایی ها، محوطه باستانی سیلک، از بناهای مورد بازدید گردشگران طی این مدت است.

 باغ فین در صدر بازدیدها

به‌گفته‌وی، باغ فین با بازدید ۳۵۹ هزار و ۹۳۲ گردشگر در صدر بازدیدها و خانه طباطبایی با ۴۹ هزار و ۵۷۹ نفر، و خانه بروجردی ها با جذب ۴۸ هزار و  ۴۷ نفر بیشترین مکان های پر بازدید کاشان بوده است.

مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان، افزود: موزه ملی کاشان با ۲۴ هزار و ۲۲۹ گردشگر،خانه تاریخی عباسیان با ۱۶ هزار و ۳۷۵ گردشگر،حمام سلطان امیر احمد با ۱۳ هزار و ۵۷۰ گردشگر و محوطه باستانی سیلک با ۱۲ هزار و ۷۹۰  گردشکر در رتبه های بعدی بازدید قرار دارد.

عبدالله‌زاده، در پایان گفت:شهرستان کاشان دارای چهار موزه و یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی  شناسایی شده است که ۳۲۰ اثر تاریخی در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.