خرم آباد- معاون پیشگیری دادگستری لرستان گفت: خیلی از ازدواج‌ و طلاق‎های ما هالیودی است.

خیلی از ازدواج‌ و طلاق‎های ما هالیودی است/ حاشیه‌نشینی باعث مسائل امنیتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، قاضی محمدتقی شاکرمی در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان با بیان اینکه آسیب‏‌های اجتماعی به روز هستند و با نسل جدید مطابقت دارند، اظهار کرد: در بین 21 آسیب اصلی در کشور، مربع آسیب‏‌ها شامل اعتیاد، طلاق، مسائل اخلاقی و امنیت اخلاقی و حاشیه نشینی با هم مرتبط هستند.
وی ادامه داد: از همه طلاق‎ها شاهد طلاق عاطفی یا خاموش هستیم و متاسفانه از هر دو ازدواج یک مورد آن طلاق خاموش است.
شاکرمی یادآور شد: در لرستان گفته می‎شود بیکاری و اعتیاد عامل طلاق است اما معتقدم این دو تنها عوامل طلاق نیستند بلکه آستانه تحمل جوانان ما در مقابل مشکلات کم شده است.
وی تاکید کرد: خیلی از ازدواج‌ها و طلاق‎های ما هالیودی است، متاسفانه بیزاری در بین زوجین مشاهده می‎شود و باید متخصصین عامل این بیزاری را پیدا کنند.
معاون پیشگیری دادگستری لرستان ادامه داد: طلاق توافقی یعنی رهایی از زندگی جهنمی و بدون هیچ دلیلی زوجین تن به جدایی می‎دهند و ما باید آستانه مقاومت و صبر و حوصله جوانان را با کمک مشاورین و متخصصین افزایش دهیم.
شاکرمی با بیان اینکه مشاوره‎های قبل از ازدواج با روش جدید بسیار موثر هستند و این درحالیست که در برخی از مراکز مشاوره‎ای قبل از ازدواج تنها ثبت سه جلدی صورت می‌گیرد نه آموزش، افزود: اصل 110 قانون اساسی بر پیشگیری از وقوع آسیب‎ها و تقویت بنیان خانواده‌ها تاکید کرد و این موضوع در پروتکل‏های بین‎الملی و ملی نیز مورد تاکید است.
وی با بیان اینکه  امروز هر طلاقی یک دلیل دارد و بای یک تیپ و پارادایم خاصی ایجاد می‎شود، یادآور شد: ما با نسلی سروکار داریم که بیشتر عاشقانه رفتار می‎کنند تا عاقلانه و آگاهانه و عارفانه و باید در این راستا تتمهیدات لازم اندیشیده شود.
معاون پیشگیری دادگستری لرستان در ادامه با بیان اینکه لرستان استانی مهاجر فرصت است و متاسفانه شاهد خالی شدن روستاه‎ها و هجوم آنان به حاشیه شهرها هستیم، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی باعث مسائل امنیتی می‌شود و باید با عقلانیت و مشاوره دسته ‏جمعی حوزه حاکمیت استان اقدام کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.