قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: همراهی دستگاه‌ها در بازسازی دولتخانه صفوی ضعیف است.

کندی در روند احیا و مرمت یک اثر تاریخی/ همراهی دستگاه ها در بازسازی دولتخانه صفوی ضعیف است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست ساماندهی دولتخانه صفوی که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: ساماندهی دولتخانه صفوی به ۲ بخش آزادسازی اراضی محدوده و سپس مرمت و بازسازی تقسیم می‌شود که باید اذعان کرد در بخش اول متأسفانه برخی از مدیران همراهی و همگامی لازم را در سال‌های گذشته نداشته‌اند.
وی اضافه کرد: برخی از مدیران دستگاه‌ها در خصوص آزادسازی فضاهای مجاور دولتخانه صفوی می‌پندارند در صورت همکاری برای واگذاری اراضی به سوء مدیریت متهم می‌شوند در حالی که با نگاه فرا دستگاهی در این خصوص این برداشت غیرصحیح است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: با نگاه فرا دستگاهی و اهتمام، آغاز اجرای طرح ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی تسریع می‌شود.
فرخزاد در قست دیگری از صحبت‌های خود به لزوم احیا و مرمت این اثر تاریخی در جهت رونق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه برخی اختلافات میان میراث فرهنگی و مجموعه شهرداری وجود داشته که امیدواریم با بهره‌گیری از تجربه خوب شهرداری در احیای کاروانسرای سعد السلطنه اقدام جدی این ۲ دستگاه را شاهد باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این نشست گفت: پس از ۱۴ سال از سفر مقام معظم رهبری و مصوبات سفر ایشان مقاومت‌هایی در برابر احیای این اثر صورت گرفت و در نتیجه کار تاکنون متوقف مانده است.
محمدعلی حضرتی افزود: برای آزادسازی ۲ واحد آموزشی، یک مجموعه ورزشی و مجموعه مخابرات در مجاورت این اثر تاریخی تمامی تعهدات این سازمان انجام شده به گونه‌ای که ۱۷ هزار متر زمین به اداره کل ورزش و جوانان در برابر سالن ورزشی تختی واگذار شده است.
وی در پایان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرائی با انعطاف پذیری و اهتمام جدی در این خصوص می‌توانند برای گشودن گره کور در اجرای این طرح بعد از ۱۴ سال اقدام کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.