بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی بازارچه های صنایع دستی نقش بسزایی در معرفی و فروش صنایع دستی خراسان جنوبی داشته است.

راه اندازی بازارچه های صنایع دستی نقش بسزایی در معرفی و فروش صنایع دستی خراسان جنوبی داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن رمضانی پیش از ظهر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان از افزایش ۲۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در استان اقامت داشتند.

وی از کسب رتبه دوم گردشگری خراسان جنوبی در مجموع ارزیابی های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی امسال با تلاش های انجام شده خراسان جنوبی در همه شاخص های گردشگری نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

رمضانی تصریح کرد: امسال در میزان فروش صنایع دستی، آمار ورود گردشگران، اقامت و بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان شاهد رشد قابل ملاحظه نسبت به سال گذشته بودیم.

وی از افزایش ۲۲ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال بالغ بر ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر از جاذبه های استان بازدید کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از اقدامات انجام شده برای استقبال از گردشگران نوروزی دانست و گفت: خراسان جنوبی بعد از استان مازندران و خوزستان از نظر کمی و کیفی رتبه دوم کشور را در این زمینه داشته است.

مرتضی عربی از ایجاد ۱۶۷ غرفه فروش صنایع دستی در استان طی این مدت خبر داد و  اظهار داشت: راه اندازی این بازارچه ها نقش بسزایی در معرفی و فروش صنایع دستی استان داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروزی امسال افزود: امسال برای نخستین بار طرح همیار گردشگری به صورت پایلوت اجرا شد که نتایج موفقی نیز در پی داشت.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی بر اساس ده شاخص ویژه ارزیابی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور رتبه دوم را در بین استان های کشور کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.