اصفهان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ازدانش آموزان و والدین آنها خواست تا برای انجام هدایت تحصیلی به مشاوران آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند.

دانش آموزان به مشاوران آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی اعتماد داشته باشند

رحیم محمدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در پاسخ به این سؤال که چرا آموزش و پرورش بر روی هدایت تحصیلی تاکید دارد در حالی که والدین معتقدند حقوق دانش آموزان با اجرای این طرح ضایع می شود؟، گفت: هدایت تحصیلی همواره در سال های قبل نیز در آموزش و پرورش برای دانش آموزان وجود داشت اما شکل و ساختار آن از سال گذشته با تغییراتی رو به رو شد.

وی ادامه داد: در ساختار جدید رویکرد به سمت هدایت تحصیلی فرایندی است، در واقع ما به دانش آموز کمک می کنیم رشته تحصیلی و شغل آینده خود را به درستی و بر اساس علایق و استعدادهایی که دارد، انتخاب کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ما با توجه به شرایطی که در ساختار نظام جدید آموزشی برای  هدایت تحصیلی تعریف شده سعی کردیم دو کمک را به دانش آموزان برای انتخاب صحیح رشته و مسیر آینده تحصیلی آنها انجام دهیم، اول اینکه بتوانیم سطح آگاهیدانش آموز و والدین را از آینده شغلی و تحصیلی جامعه مشخص کنیم و دیگر اینکه کمک کنیم رشته هایی که می تواند برای  دانش آموز فرصت باشد، انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه گاهی دانش آموزان تحت تاثیر فضای عمومی جامعه قرار گرفته و گرایش به رشته هایی پیدا می کنند که الزاماً در آینده فرصت شغلی ندارند، تاکید کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که سطح آگاهی های دانش آموزان را بالا ببرد و فرصت هایی که در جامعه و بازار کار برای یک رشته تحصیلی وجود دارد را برای دانش آموزان مهیا کند.

محمدی خاطرنشان کرد: ما بر اساس نمره دانش آموزان که گویای استعداد آنها در رشته های مختلف است، امکاناتی ایجاد کردیم تا دانش آموزان رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و این فرایندی نیست که دانش آموز نگران باشد.

وی از دانش آموزان و والدین آنها خواست تا برای انجام هدایت تحصیلی به مشاوران و فرایند جدید آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیشترین دغدغه در رابطه با رشته علوم تجربی است و نتیجه چنین می شود که اکنون ازیک میلیون نفر داوطلب ورود به دانشگاه ۶۰۰ هزار نفر به رشته های علوم تجربی گرایش دارند و امکان قبولی آنها در دانشگاه کمتر از سایر رشته ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.