اصفهان- استاندار اصفهان گفت: شرایط ایران نیز به دلیل دارابودن توانایی‌های فراوان و ارزشمند و همچنین دارا بودن نیمی از صنایع دستی دنیا، برای جهش بزرگ در راه توسعه صنایع دستی کاملا مهیا است.

کشور برای جهش بزرگ در صنایع دستی آماده است

به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگرپور در آیین تجلیل از حامیان، کارآفرینان صنایع دستی استان اصفهان و پیشکسوتان تزیینات وابسته به معماری در روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: در شرایط کنونی ایران و جهان، دیگر نگاه صرف تزییناتی به صنایع دستی وجود ندارد، بلکه کشورها با استعانت از کلید واژه‌های دارابودن، اشتغال پایدار، قدرت ارزآوری در حوزه غیرنفتی قدم در راه توسعه صنایع دستی گذاشته‌اند.

وی افزود: شرایط ایران نیز به دلیل دارابودن توانایی‌های فراوان و ارزشمند و دارا بودن نیمی از صنایع دستی دنیا، برای جهش بزرگ در راه توسعه صنایع دستی کاملا مهیا است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: توجه ویژه به صنایع دستی در برنامه ششم توسعه، توجه ویژه به روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی کشور و پیگیری مجدانه دولت به واسطه مجلس در جهت ضابظه مند کردن قوانین مربوط به صنایع دستی، راه را برای توسعه صنایع دستی هموارتر خواهد ساخت و اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری را به دنبال دارد.

زرگرپور ادامه داد: در این راه باید موارد از جمله راه‌اندازی کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی، فعال کردن کمیته‌های بزرگ صادرات صنایع دستی، توجه به شهرک‌های صنایع دستی به عنوان یک صنعت سبز، فراهم آوردن حضور مراکز رشد و دانش بنیان در حوزه صنایع دستی، فراهم اوردن زمینه شناخت بازارهای جدید صنایع دستی و اعمال سیاست‌های هدفمند به منظور حضور هنرمندان فعال صنایع دستی در بازارهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر نیز موفقیت‌هایی زیادی نصیب استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی شده است که انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یکی از مهمترین این موارد است. همچنین ورود گردشگران خارجی نسبت به سال 92، شش برابر شده، حجم گردشگران داخلی افزایش یافته و با صنایع دستی بی کیفیت مبارزه شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.