قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: به منظور حمایت از بهره برداران و رونق ساخت و سازها نرخ تمامی خدمات مهندسی ساختمان بازنگری می شود.

نرخ خدمات مهندسی ساختمان در قزوین بازنگری می شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حق لطفی روز یکشنبه در نخسیتین جلسه هیئت چهار نفره استان که در اداره راه و شهرسازی برگزار شد گفت: رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ضروری است.

وی افزود: حفاظت ساختمانها در برابر حریق و لزوم پیش بینی راهکارهای مورد نیاز برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی بر اساس آیین نامه به ویژه برای ساختمانهای بلند مرتبه از مهمترین موارد در ساختمان سازی است.
 
حق لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیئت چهار نفره بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص ارائه خدمات مهندسی ساختمان در استان است، باید ضمن بکارگیری شیوه های مناسب جهت ایجاد رونق در بازار مسکن، کنترل و نظارت لازم در رعایت مقررات ملی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآورشد: بررسی و بازنگری درجه بندی همه شهرهای استان از نظر سطح ارائه خدمات مهندسی و همچنین نحوه ارجاع کار نظارت در شهرها، با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و همچنین حمایت از مردم به عنوان بهره برداران از جمله مواردی است که در جلسات بعدی هیئت چهارنفره در مورد آن تصمیم گیری می شود.

دبیر هیئت چهار نفره استان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و لزوم ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان فارغ التحصیل در حوزه ساخت و ساز اظهارکرد: بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی از جمله موارد تاکید شده در آیین نامه بوده و می تواند از وقوع خطرات احتمالی در سایت های ساختمانی پیشگیری کند.

حق لطفی بیان کرد: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان که به حفاظت ساختمانها در برابر حریق می پردازد از جمله مواردی است که باید در دستور کار جدی دستگاهها، نهادها، سازمانها و مهندسان و کارفرمایان متولی ساخت و ساز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این موضوع در ساختمانهای بلند مرتبه از اهمیت بیشتری برخوردار است و گاهی با انجام مجموعه ای از اقدامات کم هزینه و فنی می توان از وقوع رخدادها و اتفاقات بزرگ و غیرقابل جبران جلوگیری کرد که در این خصوص مصوباتی جهت ابلاغ به دستگاههای ذیربط در جلسه هیئت چهار نفره استان تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: ایجاد رونق در صنعت ساختمان از جمله برنامه های اولویت دار راه و شهرسازی است و بازنگری و کنترل دوباره نرخ خدمات مهندسی مربوط به ساختمان با هدف حمایت از بهره برداران از جمله دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه است.

هیئت چهار نفره استان با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی، عباس وثیق نیا رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، فرزانه نظری پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری، وحید حاجی نجفی رئیس سازمان نظام کاردانی استان، کاظم مجابی عضو شورای شهر قزوین، عباس پور قادر مدیر مسکن و ساختمان و حامد عبدالرزاقی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.