بیرجند-رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: آستان قدس رضوی در بخش های عمرانی، اقتصادی و تولیدی که انجام می دهد از ظرفیت ها و توانمندی های خراسان جنوبی استفاده کند.

آستان قدس رضوی در بخش های اقتصادی از ظرفیت های خراسان جنوبی استفاده کند/ مأموریت های بسیج کارگری در مسیر اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی امیری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نقش شورا نقش پیشنهادی، ارشادی و ارتباط با مسئولان است.

وی یادآور شد: فعال‌ترین و موفق ترین بخشی که در بسیج است بخش شورا است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش این شورا هیئت های اندیشه ورز است اظهار داشت: خوشبختانه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه های محوری ما بوده است.
امیری تصریح کرد: ما معتقدیم بسیاری از مسائلی که تاکنون مطرح شده مسائل جاری واحدهای صنعتی است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت های شورا عالی بسیج کارگری بیشتر در حوزه های کار، کارگری و صنعت و معدن استان است و در دل آن کارگروه ها و کمیته هایی فعال است.
رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: در این راستا تلاش شده است که مأموریت هایی که انجام می شود در مسیر اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری باشد.
امیری اظهار داشت: در سال ۹۵ شورای عالی بسیج در بین ۶۷۰ شورای کشوری مقام برتر را کسب و در جشنواره مالک اشتر تهران تقدیر شد.
وی با بیان اینکه تاکنون در این شورا در شهرستان های استان جلسات متعددی برگزار و از نزدیک با مسائل و مشکلات صنعتی آن آشنا شدیم افزود: در این راستا پیگیری های لازم انجام شده است و بسیاری از مشکلات حل شده است.
رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بررسی های لازم در واحدهای صنعت و معدن انجام شده است بیان کرد: در این راستا مشکلات واحدهای صنعتی احصا شد و راهکارهایی مطابق هر کدام ارائه شده است.

امیری با بیان اینکه از تعداد واحدهای صنعتی که در سطح استان مستقر هستند ۴۵ درصد واحدها تعطیل است افزود: در سطح واحدهای معدنی استان نیز ۲۷ درصد واحدها غیر فعال است.

وی یادآور شد: بر اساس پیگیری های انجام شده عمده ترین مشکل این واحدها قبل از نقدینگی واحدهای صنعتی مشکل بازار است که باعث تعطیلی واحدهای شده است.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه یعنی ما نتوانستیم بازار مناسبی برای واحدها تأمین کنیم گفت: در این راستا پیشنهاداتی در حال انجام است و یکی از این پیشنهادات طرح سرباز اقتصادی است.

امیری با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که طرح سرباز اقتصادی در سطح واحدهای تولیدی صنعتی اجرا شود تصریح کرد: چرا که از ظرفیت، توان و دانش این نیرو می توان استفاده و مسائل بازار را حل کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور این طرح با استقبال خوبی روبه رو شده است و امید است بتوانیم این امر را تقویت کرد اظهار داشت: در خراسان جنوبی واحدهای صنعتی با این قضیه درگیر هستند.
رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتخابات اخیر مردم استان حضور حداکثری و ارزشمندی داشتند که متأسفانه توسط یکی از مسئولان کشوری کمرنگ جلوه شد افزود: بنابراین در مقطع جدید دولت نباید مردم استان مانند دولت قبل مظلوم واقع شوند و در ادامه خدمت دولت محروم بمانند.

امیری یادآور شد: در این راستا پیشنهاد ما این است که از آستان قدس رضوی درخواست حمایت کنیم تا در بخش های عمرانی، اقتصادی و تولیدی که انجام می دهد از ظرفیت ها و توانمندی های استان استفاده کند تا در این صورت هم به اشتغال و هم به صنعت استان کمک شود.

وی اظهار داشت: یکی از بخش های فعالی که در کارگروه شورا است حلقه های صالحین است.
رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی یکی دیگر از بخش ها را قرارگاه جهاد اقتصادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان عنوان کرد و بیان کرد: در این راستا ۶ دهستان هدف توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۳ روستا نیز توسط آستان قدس رضوی حمایت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.