«بعید است جناحی بخواهد برای آسیب زدن به جناح دیگر چنین اقدامی انجام داده باشد. اتفاقی رخ داده و عده ای می خواهند با این تحلیل ها به چالش های جناحی در کشور دامن بزنند».

وقوع حادثه تروریستی در مجلس بازتاب خوبی برای کشور ندارد

   به گزارش «قدس آنلاین»،  علی کنگاوری استاد دانشگاه پیام نور تهران، با بیان این که تروریست ها سال هاست تلاش می کنند در ایران اقدامات مخربانه و ضدامنیتی انجام دهند، اظهار کرد: «ایران کشوری امن در منطقه شناخته می شود و تروریست ها تلاش می کنند برای خودنمایی در آن اقدامات تررویستی انجام دهند. صدها بار تلاش کرده و دستگیر شده اند ولی حوادث امروز آسیب پذیر بودن کشور نسبت به برخی مسائل را نشان داد. ایران به سبب اسلامی بودن و امنیت ویژه اش، دارای دشمنان فراوان بوده و این ها در کمین هستند تا نقاط آسیب پذیر را شناسایی و از آن طریق آسیب بزنند. حملات امروز نیز برای این بود که تروریست ها نشان دهند قادر هستیم به ایران آسیب بزنیم و در سطح کلان نبود، از این رو حادثه طبیعی به شمار می آید».
کنگاوری با تأکید بر این که تروریست ها با چنین اقداماتی به دنبال ایجاد جنگ روانی برای تخریب نگاه دیگر کشورها به ایران هستند، یادآور شد:
«وقوع این حادثه در مجلس بازتاب خوبی برای کشور ندارد».
وی ادامه داد:
«اکنون قطر تنها پشتیبان خود را جمهوری اسلامی ایران می داند و ممکن است این حوادث در تغییر نگاه این کشور اثرگذار باشد. تروریست ها می خواهند با چنین اقداماتی به قطر پیام دهند ایران نیز آسیب پذیر است».
استاد دانشگاه، همچنین در رابطه با ارتباط داشتن یا نداشتن اظهار نظر برخی نامزدها در ایام انتخابات و زیر سؤال بردن قدرت دفاعی کشور با چنین حوادث تروریستی تأکید کرد:
«مواضع سیاسی نمی تواند مسائل تروریستی و حفاظت شخصیتی را توجیه کند. دشمنان سال هاست در کمین بودند به ما آسیب برسانند، نباید این مسائل را خلط کرد. خیال نکنیم چون فلانی سرکار آمده این ها موفق شده اند ضربه بزنند. در حفاظت شخصیت ها، اماکن و مواضع حساس نیز همواره نقاط ضعفی وجود دارد و عوامل نفوذی تا زمانی که نقاط ضعف را شناسایی نکنند نمی توانند ورود کنند. باید دید چه نقاط ضعفی را شناسایی کرده اند. البته بررسی شود به چه میزان عوامل نفوذی داخلی با این موضوع ارتباط داشته اند که به عقیده بنده کم بوده، چون صدمه و عملکرد جزئی است و نشان می دهد طرح کلی از داخل نبوده که صدمه کلی بزند. این موضوع نیز به آسیب پذیری جزئی باز می گردد».
کنگاوری عنوان کرد:
«آثار و جزئی بودن حادثه نشان می دهد این موضوعات نمی تواند با سخن برخی از افراد درباره مسائل امنیتی مرتبط باشد. البته شاید عده ای بخواهند با عملیات روانی این موضوعات را به یک دیگر ارتباط دهند تا بتوانند چالش قوی در کشور ایجاد کنند».
استاد دانشگاه پیام نور تهران، درباره اتهام زنی ضد انقلاب درباره خودزنی نظام در این حادثه گفت:
«آثار و تبعات فراملی، منطقه ای و بین المللی این موضوع بسیار سنگین تر از آن است که نظام بخواهد بخاطر مسائل داخلی دست به چنین اقدامی بزند. هر جناحی بخواهد در کشور علیه یک جناح دیگر چنین کاری بکند به ضرر امنیت ملی کشور است».
وی ادامه داد:
«بعید است جناحی بخواهد برای آسیب زدن به جناح دیگر چنین اقدامی انجام داده باشد. اتفاقی رخ داده و عده ای می خواهند با این تحلیل ها به چالش های جناحی در کشور دامن بزنند».
کنگاوری با یادآوری این موضوع که تروریست ها می خواستند نشان دهند که می توانند نیششان را به ایران نیز بزنند، گفت:
«می خواهند عملیات روانی کنند که اگر تاکنون اتفاقی رخ نداده ما نمی خواستیم، ولی اکنون خواستیم. آثار روانی این موضوع نیز بیشتر از آثار فیزیکی آن است».
وی عربستان، آمریکا و اسرائیل را حامیان اصلی این حوادث برشمرد و درباره اقدامات تلافی جویانه ایران تأکید کرد:
«سیاست ما سیاست تروریستی نیست که بخواهیم در این کشورها تلافی جویی کنیم».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.