۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 538387

گناباد- به منظور حمایت از مجرمین غیر عمد و خانواده زندانیان گناباد مراسم جشن گلریزان برگزار شد و بیش از دو میلیارد ۵۵۰ملیون ریال از خیرین جمع آوری شد.

جشن گلریزان در گناباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین دوشنبه شب مراسم جشن گلریزان در محل باغ تالار فرشتگان گناباد با حضور خیرین و مسولان  استانی و شهرستان برگزارشد.

رئیس اداره قضایی اداره کل زندانها خراسان رضوی در این مراسم گفت: حمایت از خانواده های زندانیان امری ضروری برای کاهش آسیبهای اجتماعی است زیرا حبس سرپرست خانوار زمینه آسیبها را برای اعضای خانواده افزایش می دهد.

حسن رودخانگی افزود: یک زندانی در مدت تحمل حبس از خدمات مختلف زندانها برخوردار می شود ولی خانواده های آنان علاوه بر آنکه در این مدت بدون سرپرست هستند، در بیشتر موارد محل تامین درآمد خود را از دست می دهند و با تنگناهای بسیاری دست به گریبان می شوند.

وی ادامه داد: خانواده زندانیان به تبع ارتکاب جرم سرپرست خود مجازات جرم ناکرده را تحمل می کنند و با اینکه نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند ناخواسته علاوه بر رنج دوری سرپرست از تامین حداقل های زندگی ناتوان بوده و با فقر مالی، فرهنگی و بهداشتی روبرو می شوند.

وی ادامه داد: خانواده های زندانیان نیازمند حمایت مسئولان و جامعه هستند لذا اقشار گوناگون باید به نوبه خود برای رفع تنگناهای اعضای این خانواده ها نقش آفرین باشند.

معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اگر 'طرح تعلیق و تعویق مراقبتی' به یک فرهنگ برای کاهش مجازاتهای جایگزین حبسهای سبک تبدیل شود بسیاری از مشکلات تحمل حبس برای زندانیان و خانواده های آنان کاهش می یابد.

حجت الاسلام سید رضا موسوی مهر افزود: در قالب رویکرد تعلیق و تعویق مراقبتی فرد مجرم به جای تحمل حبس در زندان به روشهای جایگزین و متناسب با سطح تخصص و توانمندیهای خود و تحت نظارت دست اندرکاران ذیربط در بخشهای مختلف مشغول کار می شود.

وی در ادامه گفت: ۴۷ نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد زندانهای استان خراسان رضوی در جشن گلریزان پارسال با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و ستاد دیه آزاد شده و با آغوش خانواده های خود بازگشتند.

علیرضا محولاتی رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گناباد و بجستان نیز گفت: ۱۱۵ خانواده و ۱۲۵ تن از فرزندان زندانیان زندان این شهرستانها تحت پوشش خدمات انجمن قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد ادامه داد: از مجموع ۹۹۰ میلیون ریال که در جشن گلریزان سال گذشته برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد گناباد کمک شد ۸۴۰ میلیون ریال را خیران و ۱۵۰ میلیون ریال را ستاد دیه متقبل شدند.

وی افزود: از مجموع ۲۵۰ زندانی در گناباد و بجستان ۱۰ نفر را محکومان جرائم مالی غیرعمد مانند مهریه، نفقه، دیه و محکومیتهای مالی غیر از کلاهبرداری تشکیل می دهند که برای آزادی آنان یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال نیاز است.

در این مراسم ۵۵۰میلیون ریال بصورت نقدی و حدود دو میلیارد ریال بصورت وام قرض الحسنه توسط خیرین به زندانیان گناباد کمک شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.