بعد از رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا آمارها نشان می‌دهد که درخواست تابعیت شهروندان انگلیسی از آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است.

افزایش چشمگیر درخواست تابعیت شهروندان انگلیسی در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا درخواست برای اعطای حق تابعیت در آلمان از طرف شهروندان انگلیسی را به شدت افزایش داده است.

سال گذشته تعداد شهروندان انگلیسی که تصمیم گرفتند گذرنامه آلمانی دریافت کنند رکورد بالایی را به دست آورد. بر اساس اطلاعات اداره فدرال آمار آلمان سال گذشته حدود ۲۸۶۵ انگلیسی حق تابعیت در آلمان را دریافت کرده و تبعه این کشور شدند که تعداد آن ها حدود ۲۲۰۰ نفر بیشتر از سال قبل از آن بود و یک صعود ۳۶۱ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس آمارهای اعلام شده شمار درخواست ها و تابعیت های انگلیسی ها از جمله در هامبورگ و بخش هایی از برلین به شدت افزایش پیدا کرده است.

در آلمان حدود ۱۰۶ هزار نفر از انگلیس زندگی می کنند و آن ها با یک گذرنامه آلمانی مزایای عضویت در اتحادیه اروپا را بعد از خروج کشورشان از این اتحادیه برای خود حفظ می کنند.

انگلیسی ها سال گذشته در یک همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کردند. جزئیات خروج این کشور از اتحادیه اروپا همچنان نامشخص است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس مکررا اظهار داشته است که خواستار خروجی سخت بوده و دیگر نمی خواهد در بازار داخلی اروپا حضورداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.