خرم آباد- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: امسال ۴ جوان لرستانی در اردوی مسابقات جهانی حضور داشته که دو نفر از این افراد به مسابقات جهانی ابوظبی راه پیدا کردند.

برنامه‌ریزی برای آموزش۳۰ هزار نفر در سند مهارتی لرستان/ دو لرستانی به المپیاد جهانی ابوظبی راه پیدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، رحمان قلاوند در این باره اظهار کرد: سال گذشته ۵ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند و در سند اشتغال امسال نیز برای ۲۵ هزار و ۴۷۹ نفرامکان ایجاد شغل برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۵ هزار نفری جهت آموزش مهارتی نسبت به سال گذشته گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای ۶ میلیون نفر ساعت، متوسط ساعت آموزش ۲۰۰ ساعت در نظر گرفته است که مجموعا برای ۳۰ هزار نفر آموزش در سند مهارتی ۹۶ استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه ۱۶۰حرفه در کارگاه­های استانی آموزش داده می­شود، افزود: ۱۷۳ کارگاه  آموزش دولتی و ۳۷۰ موسسه آموزش عالی آزاد در استان مشغول به فعالیت هستند و درصدد این هستیم در روزهای آینده مرکز آموزش تولید گیاهان دارویی جهت ساماندهی رشته‌های کشاورزی را افتتاح نماییم.

قلاوند با تاکید بر اینکه ۱۲ میلیارد اعتبار جهت اجرای سند مهارتی لازم است، تصریح کرد: با برنامه بودن آموزش مهارتی استان، پوشش نیازهای آموزشی سند اشتغال استان و عمل کردن هر شهرستان و هر مرکزی بر اساس برنامه و مقتضیات از مهمترین اهداف سند مهارتی استان است.

وی در خصوص صدور گواهینامه‌های آموزشی نیز گفت: با وجود اینکه سال گذشته برای ۲۵ هزار نفر گواهینامه مهارتی صادر شده، اما در سنوات گذشته تعداد زیادی گواهینامه به دلایل مختلف معطل مانده و صادر نشده بود و با اقداماتی که صورت گرفت تمامی گواهینامه‌های قبل از سال ۹۶ صادر شدند.

قلاوند خاطر نشان کرد: یکی از بخش­های برنامه آموزشی فنی و حرفه‌ای، آموزش مهارت در مناطق روستایی و عشایری بوده که این اقدام با کمک بخشداری­ ها و دهیاری­ ها انجام می‌شود.

 مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان از راهیابی ۲ لرستانی به المپیاد جهانی مهارتی ابوظبی خبر داد و افزود: استان لرستان یکی از استان­های مطرح در خصوص حضور در المپیادهای مهارتی است و امسال ۴ جوان لرستانی به اردوی مسابقات جهانی دعوت شدند که دو نفر از این افراد به مسابقات جهانی ابوظبی راه پیدا کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.