گلزن ایران در دیدار برابر ازبکستان که زمینه صعود به جام جهانی را فراهم کرد با قدرت از کارلوس کی روش دفاع کرد.

لحظه گلزنی فقط به صعود و ایران فکرمی کردم/ کی روش هرچه می گوید حق دارد

به گزارش قدس آنلاین، میان بازیکنان تیم ملی ازهمه خوشحال تربود. مدام روی زمین شیرجه می زد. سرازپا نمی شناخت و به این سمت و آن سمت می دوید. فریاد می زد و لحظه ای روی پایش بند نبود. برای سردارآزمون دوشنبه شب، شبی متفاوت بود. شبی به یادماندی. بسی بزرگ ترازآن روزکه اولین گل ملی اش را به ثمررساند یا آن گل هایی که وارددروازه بایرن مونیخ واتلتیکومادرید کرد. سردارآزمون با گلش زمینه سازصعود ایران به جام جهانی شد. نه اینکه گل مهدی طارمی اهمیت نداشت اما به واقع این سرداربود که راه را بازکرد تا ایران درمسیرصعودی بزرگ قراربگیرد وره سپارجام جهانی 2018روسیه شود. 

* با این گل در بازی شماره 26 ملی خود، 19 گله شدی و در کنار غلامحسین مظلومی پنجمین گلزن تاریخ فوتبال ایران لقب گرفتی. چه حسی داری؟
- حس خوبی است اما هیچ وقت دنبال رکوردشکنی واین چیزها نبودم. قبل ازبازی هم گفتم که بردایران مهم ترازگلزنی من است اما خداراشکرکه گل زدم چون برای یک مهاجم چیزی شیرین ترازگلزنی نیست.

* آن هم گلی که باعث صعود ایران به جام جهانی می شود.
- این ها لطف خداست اما نبایدازتلاش همه بازیکنان غافل شویم. فکرمی کنم گل مهدی طارمی هم سهم زیادی دراین صعود داشت. ما بایدازرفتن به جام جهانی خوشحال باشیم نه گلزنی و رکوردشکنی های من. باورکنید آن لحظه فقط به این موضوع که می توانیم دوباره درجام جهانی فوتبال ایران را مطرح کنیم فکرمی کردم نه گلزنی ام.

* اگرهمین طورادامه بدهی شاید به دایی هم برسی.
- من خودم را با کسی مقایسه نمی کنم. دارم به فوتبالم ادامه می دهم. الان هم ازاین بردخیلی خوشحالم ودوست دارم شاد باشم. فکرکردن به این چیزها ذهنم را درگیرمی کند.

* بعد ازبازی خیلی جنب وجوش داشتی.
- طبیعی است چون به جام جهانی رفته بودیم. چه چیزی بالاترازاین. باید خودم را تخلیه می کردم. البته خودم دقیقا الان یادم نیست که چه کارهایی می کردم اما می دانم که حس بسیارعجیبی بود.

* جام جهانی جایی برگزارمی شود که تو درآن تجربه زیادی داری. حضوردرلیگ روسیه چه قدربه موفقیت احتمالی تو دراین بازی ها کمک می کند؟
- قطعا خیلی زیاد. با فوتبال روس ها آشنا هستم. زمین های بازی شان را می شناسم وخوب می دانم که آنجا چه خبراست. فکرمی کنم روسیه میزبانی بسیارخوبی داشته باشد و ما بایدازاین فرصت باقی مانده تا شروع جاجهانی نهایت استفاده را ببریم.

* کی روش درنشست خبری ازبی توجهی ها گله کرد. انگارسرمربی تیم ملی ازمسائلی نگران وناراحت است.
- او حق دارد چون آن برنامه هایی که مدنظرش بود پیاده نشده. با وجود کمبود ها ما به این نتیجه رسیدیم وشک نکنید که اگرتدارک مناسبی برای تیم ملی لحاظ شود ما ازگروه صعود میکنیم.

* فکرنمی کنی صعود ازگروه جام جهانی قدری رویا پردازانه باشد؟
- نه رویانیست. ما می توانیم این کاربزرگ را انجام بدهیم به شرط آنکه تا قبل ازحضوردرروسیه خوب آبدیده شویم.

* قراراست درهمین راستا مهرماه با روسیه بازی کنید.
- این خیلی خوب است که چنین بازی بزرگی فراهم شده است. به نظرمن این بازی ها باید تکرارشود. امیدوارم لااقل 5بازی با تیم های بزرگ دنیا داشته باشیم.

* با این خط دفاعی که تیم ملی درست کرده و فرصت طلبی ها تو وطارمی ودیگربازیکنان شاید اتفاق بزرگی درجام جهانی روسیه رخ دهد.
امیدوارم همین طورکه می گویید باشد اما کاردرجام جهانی بسیارسخت است. باید خوب آماده شویم. فوتبال درآن جا فرق می کند و مثل بازی های مقدماتی نیست. فضای جام جهانی خیلی متفاوت است.

* واحساست ازاینکه بهترین بازیکن زمین شدی؟
- تشکراز آنهایی که من را انتخاب کردند. چیزی نمی توانم بگویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.