اتحادیه جهانی کشتی دلیل کم شدن سهمیه های ایران رشته در بازیهای المپیک را در راستای توافقات سال ۲۰۱۳ برای حذف نشدن کشتی از المپیک اعلام کرد.

واکنش لالوویچ به کم شدن سهمیه‌های کشتی در المپیک

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت اتحادیه جهانی کشتی، این هفته کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که در برنامه بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو چندین تغییر بوجود آمده که کم شدن ۵۶ سهمیه المپیک در کشتی از جمله آنها بوده است. این کم شدن سهمیه ها بخشی از توافقات سال ۲۰۱۳ برای بازگرداندن کشتی به بازیهای المپیک ۲۰۲۰ بوده است.

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: " همواره می دانستیم که رای دادن به ورزش ما برای بازگشت به بازیهای المپیک، به معنی تکامل و تبدیل شدن به یک عضو متعهد و فعال جنبش المپیک است. این تغییرات به بازیهای المپیک کمک می کند که به اهداف در نظر گرفته شده برای المپیک ۲۰۲۰ نزدیک تر شود."

کشتی در اولین دوره مدرن بازیهای المپیک در سال ۱۹۸۶ جزو این بازیها بوده و از المپیک ۱۹۰۴ تاکنون در تمامی ادوار آن حضور د اشته است. بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز موفق ترین دوره تاریخ کشتی از لحاظ شکسته شدن رکورد تماشاگر از طریق تلویزیون و آنلاین بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.