شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی در کشت گیاهان دارویی در سال ۹۶ با پرداخت ۴۶۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۸۴۰ نفر را در بخش کشت گیاهان دارویی فراهم کرده است.

زمینه اشتغال ۸۴۰ نفر در بخش کشت گیاهان دارویی فراهم شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله غریب صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، تامین داخلی نهاده های مورد نیاز، توسعه باغات در زمین های شیبدار و کشت گیاهان دارویی، منابع طبیعی، آبخیزداری و حفاظت خاک در دستور کار پروژه های امسال اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی افزود:توسعه اجتماعی و اقتصادی عشایر، آموزش و ترویج و همچنین مبارزه با بیماری های واگیر و انگلی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل به عنوان برنامه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری است

غریب با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی گفت: این طرحها شامل افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی شامل گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، چغندر قند، حبوبات، شیر خام، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و همچنین افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای و توسعه آبزی پروری از جمله این طرح ها است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه های اصلی و فرعی، افزایش راندمان مصرف آب، افزایش فرآورده ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان می باشد.

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیبدار و کشت گیاهان دارویی گفت:سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی در کشت گیاهان دارویی در سال ۹۶ با پرداخت ۴۶۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۸۴۰ نفر را در بخش کشت گیاهان دارویی فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در زمینه منابع طبیعی، آبخیزداری و حفاظت خاک در سال ۹۶ زمینه اشتغال ۵۷۵ نفر فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.