رشتخوار - شب گذشته صدای العفو و استغاثه مردم رشتخوار به درگاه الهی در عزای امام اول شیعیان جهان طنین انداز شد.

صدای«العفو»مردم رشتخوار طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار رشتخوار  آئین‌ احیای لیلةالقدر شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و عزاداری شب شهادت امیرالمومنین، حضرت علی(ع) در مساجد؛ حسینه ها و بقاع متبرکه شهرهای رشتخوار؛ جنگل، فتح آباد و روستاهای سطح شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

مردم شهر و روستاهای شهرستان رشتخوار در دومین شب از لیالی پربرکت قدر و شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با حضور در مساجد و تکایا و ... ضمن شب زنده داری این شب سراسر نور، در عزای امام اول شیعیان(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این مراسم ویژه برنامه باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرائت ادعیه و مناجات برگزار شد.

عزاداران، در این شب به راز و نیاز و عبادت پرداخته و با قرائت ادعیه ویژه شب‌های قدر، دعای جوشن کبیر، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن نوحه و روضه در غم شهادت پیشوای عدالت و تقوا حضرت امام علی (ع)، به عزاداری پرداختند.

امام جمعه رشتخوار  در این مراسم به عنوان سخنران با ذکر مصیبت های خاندان رسول اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) در این مراسم، از انس با قرآن، توجه به مفاهیم ادعیه، سیره و سبک زندگی حضرت علی (ع)، ضرورت حفظ وحدت و رسیدگی به مستمندان سخن گفت.

جت الاسلام مهدی بهره مند ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع( افزود: امیرالمؤمنین (ع) به کارگزاران حکومتی خود هشدار و تذکر می‌دهد که آگاه باشید پست و مقام، طعمه نیست که با آن به دنبال ثروت‌اندوزی باشید، بلکه امانتی بوده در اختیار شما تا در مسیر حل مشکلات مردم از آن استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مردم مناطق روستایی رشتخوار هم  در عزای خورشید آسمان امامت و ولایت امام نخست شیعیان جهان با چشمی اشکبار با اقتدا به مقتدا و امام خود خاضعانه در دومین شب از شب های قدر به درگاه باریتعالی دست تضرع بلند کرده و از خداوند متعال ضمن طلب رحمت و مغفرت درخواست خیر و برکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.