ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری جشنواره ملی فانوس در شهرستان ساری خبر داد.

مازندران میزبان جشنواره ملی فانوس می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در اولین جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی فانوس با موضوع هنری و سینمایی از ۲۰ تا ۲۳  تیر ماه با دعوت از ۱۸۰ هنرمند از ۳۲ استان کشور در مجتمع فرهنگی تفریحی بهزیستی برگزار می شود.

وی با تقدیر از همکاری دستگاههای اجرایی استان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، افزود: همکاری شهرداری ساری به عنوان اولین نهاد همکاری کننده در برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره فانوس با تجلیل از برترین های این جشنواره عصر روز ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۷ در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.

سردار ملکی افزود: برگزاری جشنواره ملی فانوس در مازندران یک امتیاز مهم برای این استان بوده و باید از این فرصت بهره ‌گیری لازم انجام شود.

همچنین دبیر جشنواره ملی فانوس با بیان اینکه ۷۰۷  اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار رسیده، ۱۹۶ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

جواد قلی زاده افزود: این جشنواره در بخش‌های فیلم، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی، هنرهای نمایشی و سایبری فراخوان شد.

وی با اشاره به اینکه در روز اول افتتاحیه تولیدات استانها را خواهیم داشت، یادآور شد: در اختتامیه این جشنواره ۵۰ نفر از مدیران هنری و ۴۰ نفر از میهمانان ویژه حضور داشته و از آنها تجلیل بعمل می‌آید.

دبیر جشنواره ملی فانوس اضافه کرد: رونمایی از کتاب عکس شهدای ساری، تجلیل از چهار خانواده شهید دفاع مقدس و خانواده شهدای حرم و تجلیل از تعدادی خانواده‌های جانبازان از دیگر برنامه های اختتامیه این جشنواره است.

قلی زاده با بیان اینکه سیاست اصلی برگزارکنندگان جشنواره، تداوم آن است، گفت: متاسفانه فعالیت‌های هنری عرصه دفاع مقدس کمرنگ شده و حوزه دفاع مقدس اغلب با نگاهی که کمترین ارتباطی با دفاع مقدس ندارد، دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تولیدات تاثیرگذار در عرصه هنر دفاع مقدس داشته باشیم، تاکید کرد:امیدواریم جشنواره فانوس در این استان پایدار و پابرجا باشد و در سال‌های آتی باشکوه تر و با محتوای بهتر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.