بیرجند- رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی، از برگزاری نهمین دوره جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان سراسر کشور، به میزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد.

خراسان‌جنوبی، میزبان نهمین جشنواره کشتی و ورزش زورخانه‌ای کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حسین دادی گفت: این جشنواره، از ۱۹ لغایت  ۲۲ تیرماه سال جاری در سالن ورزشی مخابرات بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با شرکت دانش‌آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود، افزود: جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برای اولین بار است که در استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تیم‌های منتخب از سراسر کشور در این جشنواره شرکت خواهند کرد، اظهارکرد: یک تیم ۱۲ نفری از  دانش‌آموزان باستانی‌کار و کشتی پهلوانی استان در این جشنواره حضور دارند.

دادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قریب ۱۸۰ ورزشکار از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: تا کنون ۱۳ تیم برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۵ تیم برسد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد، افزود: در بخش تیمی، مسابقات زورخانه‌ای و در بخش انفرادی، مسابقات کشتی در اوزان ۷۶ تا ۸۵ کیلوگرم و ۸۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: در افتتاحیه این جشنواره، نمایندگانی از وزارت آموزش‌وپرورش در استان حضور خواهند یافت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.