اصفهان- یک استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: سخنان تیلرسون به این معنا است که آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف است به همین دلیل به دنبال به راه انداختن انقلاب مخملی در ایران هستند.

هدف آمریکا در ایران به راه انداختن انقلاب مخملی است

به گزارش قدس آنلاین، عنایت‌الله یزدانی در خصوص سخنان اخیر «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود آمریکا از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در تهران حمایت می‌کند و از عناصر داخلی نیز پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همواره بعد از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ جهت‌گیری‌هایی که ایران اسلامی در راستای دفاع از حقوق ملت‌های مستضعف، مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی گام برداشته است همواره بحث تقابل با نظام اسلامی در دستور کار سیاستمداران کاخ سفید بوده است.
وی افزود: هر چه پیش‌تر آمدیم با توجه به موضع‌گیری‌های نظام اسلامی منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه بیشتر با چالش روبرو شده است به همین دلیل تقابل آمریکا با ایران را جدی‌تر می‌کند. بنابراین مسئله تغییر رژیم یکی از سیاست‌هایی بوده است که همواره در نظر سیاستمداران آمریکایی در خصوص ایران بوده است به خصوص بعد از تحمیل قضیه هسته‌ای بر ایران یکی از گزینه‌هایشان این بود که رژیم ایران را تغییر دهند.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: سخنانی هم که اخیراً در این راستا زده شده است به این معنا است که به نوعی آنان با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند به این دلیل که نظام ایران یک نظام حق‌طلب است و مطالبات ملت‌های مستضعف را دنبال می‌کند و با یک رژیم غاصب در منطقه مقابله دارد و از عراق و سوریه حمایت می‌کند.
یزدانی تصریح کرد: بنابراین این موضع‌گیری‌های ایران به هیچ وجه خوشایند دولتمردان آمریکایی نیست به همین دلیل تلاش می‌کنند به نحوی این نظام را یا تغییر دهند و یا حداقل ضعیف نگه‌دارند و از توان آن بکاهند. به نظر می‌رسد صحبت‌های اخیر تیلرسون هم در همین راستا قابل ارزیابی باشد اما زهی خیال باطل که نظام اسلامی یک نظامی است که با پشتوانه مردمی شکل گرفته است و بنیان و پایه‌هایش قوی است و مردم حامی آن هستند و آمریکا هم هیچ خللی نمی‌تواند در پایه‌های این نظام وارد کند.
وی افزود: نظام اسلامی تحت زعامت و مدیریت ولی‌فقیه  اداره می‌شود و کاملاً با قدرت و پشتیبانی مردم  کار خود را پیش می‌برد و این سخنان که ما از انتقال آرام قدرت در ایران حمایت می‌کنیم در راستای همان پروسه‌های انقلاب رنگین و مخملی است که در کشورهای اوکراین، گرجستان و قرقیزستان تجربه و قدرت را آرام جابجا کردند. بنابراین به دنبال این پروژه هستند اما چنین نقشه‌هایی در ایران اسلامی که پشتوانه مردمی دارد کارایی ندارد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در خصوص عناصر داخلی که در صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا آمده بود، گفت: این‌ها بیشتر منظورشان آن گروه‌هایی هستند که در داخل ساز مخالف می‌زنند که این هم باز راه به‌جایی نمی‌برد چراکه کلیت نظام در نزد مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. البته تقویت منافقین همواره در دستور کار آمریکا بوده است ولی منافقین هیچ جایگاهی در نزد مردم ندارند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.