شهرکرد-مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۱۰۴ هزار متر مربع از تصرفات غیر مجاز در بخش کشاورزی قلع و قمع شد و به نفع حکومت برگشت داده شد.

۱۰۴ هزار متر از تصرفات غیر مجاز حاشیه زاینده رود قلع و قمع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله غریب ظهر شنبه در ستاد مبارزه با زمین خواری  گفت: از مجموع ۲۳۱ پرونده ساخت و سازهای غیر مجاز  ۱۱۰ مورد به صورت خود اجرایی انجام شده است و برای ۱۲۱ مورد حکم قطعی قضایی صادر شده است.

گفت:در مجموع ۱۰۴ هزار متر مربع از تصرفات غیر مجاز در بخش کشاورزی قلع و قمع شد و به نفع حکومت برگشت داده شد.

وی تصریح کرد: ۴۹۷ پرونده در سال ۹۵ بررسی و ۲۶۷ اخطاریه صادر شد که ۹۱ مورد از پرونده ها تمدید و ۴۳ مورد فسخ قرارداد شدند.

غریب با اشاره به مصوبه حفظ بین المال گفت: کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه جاده فرخشهر به شهرکرد باید قلع و قمع شوند که تا  کنون ۸۹ مورد ساخت و ساز شناسایی و تفکیک شدند.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اجرای طرح کاداس گفت: طرح کاداس جهاد کشاورزی از سال گذشته شروع شده که در این خصوص در سال جاری تا کنون ۲۰ میلیارد ریال مناقصه برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد ۵۰ درصد از اعتبار طرح کاداس از محل اعتبارات  کشور ی و ۵۰ درصد مابقی از اعتبارات استانی تامین شود.

در ادامه معاون عمرانی استاندار گفت: اگر کسانی خارج از طرح های هادی ساخت و ساز کرده باشند در گام بعدی در دست بررسی و اقدام قرار خواهند گرفت.

گودرز امیری افزود:با توجه به احکام صادر شده از سوی دادگستری، تصرفات ادارات و ارگان ها هم در حریم کمی و هم بستر باید تخریب شود.

وی خاطر نشان کرد: روستاهایی که دارای حدود مصوب و در طرح هادی هستند و مجوز دارند تصرفاتشان بلامانع است.

امیری با اشاره به ساخت و سازها هم در حریم کمی و هم بستر رودخانه افزود: از هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه باید جلوگیری شود و ساخت های که حکم تخریب ندارند بایستی با همکاری دادگستری  حکم قضایی صادر و تخریب انجام شود.

معاون عمرانی استاندار  در خصوص اراضی فاقد سند گفت: کلیه اراضی بدون سند باید تا پایان سال تعیین تکلیف شوند و اراضی که سند قدیمی دارند سند های خود را به سند های تک برگی تبدیل کنند.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: رفع موانع فنی و اصلاح نقشه ها در تعیین تکلیف اراضی ملی زمان بر می باشد و تا کنون ۷ هزار هکتار از این اراضی در طول یک سال تعیین تکلیف شده اند و مابقی تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.